میوه

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اعلام اینکه این سازمان به عنوان بزرگترین شبکه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی در کشور است،گفت: ۴۱ غرفه برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در استان تهران پیش بینی شده است که در صورت وجود هماهنگی بین ارگان های طرف تفاهم و افزایش تقاضا امکان افزایش تا ۸۰ غرفه نیز وجود دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ایوب فصاحت در جلسه هماهنگی عرضه مستقیم سیب استان آذربایجان غربی در بازار تهران که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان با فعالیت ۳۰۰ مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی دامی، پروتئینی و مرکز عمده فروش میوه و تره بار بزرگترین شبکه توزیع در سطح کشور است که روزانه بالغ بر ۴ هزار تن محصولات را عرضه و یک میلیون تن خرید از مبادی مختلف از این طریق صورت می گیرد.

وی افزود: استان تهران با بیش از ۱۷ میلیون نفر جمعیت و ساختار های مهم توزیع مواد غذایی بازار مطمئنی برای محصولات کشاورزی است.

فصاحت با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی از قطب های مهم تولید سیب در کشور و محصولات سردرختی ، سبزی و صیفی است، بیان کرد : این استان به عنوان یکی از استان های هدف برای تامین محصولات با کیفیت، ارزان قیمت برای عرضه مستقیم میادین میوه و تره بار استان تهران انتخاب شده است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را ضمن تامین بخشی از میوه سیب شب عید شهر تهران با کیفیت و قیمت مناسب عنوان کرد و گفت:  علاوه بر این در این جلسه برنامه ریزی و بررسی های لازم برای اهداف بلند مدت در قالب کشاورزی قرار دادی که منتج به تولید محصول سالم و با کیفیت و شناسنامه دار شود و عقد تفاهم نامه در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

فصاحت خاطر نشان کرد: هم اکنون علاوه بر میادین میوه وتره بار در بیش از ۳۰ ایستگاه مترو و بازارهایی محلی موجود درسطح ۲۱۰۰پارک و فضای سبز در مناطق ۲۲ گانه تهران آماده توزیع محصولات کشاورزی مخصوصا سیب درختی استان آذربایجان غربی هستیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اضافه کرد: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کوتاه کردن دست سودجویان در بازار مصرف و توزیع عمده این محصولات توسط خودکشاورزان در بازار های میوه و تره بار استان تهران به خصوص دربازار شب عید در دستور کار قرار دارد.

حسین اعرابی معاون بازرگانی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به فروش روزانه  ۶۰۰ تن میوه در ایام پایانی سال در شهر تهران اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت تولیدی این استان به ویژه در بحث سیب و در راستای تامین میوه شب عید استان تهران، دو برنامه در نظر گرفته شده است، که برنامه کوتاه مدت شامل اختصاص جایگاه برای عرضه مسقیم محصولات استان آذربایجان غربی و در صورت عرضه محصول با کیفیت و سالم معرفی به بهره برداران میدان میوه و تره بار برای عرضه به صورت عمده صورت می گیرد.

وی افزود: برنامه ریزی برای کشاورزی قراردادی به ویژه در محصولات سر درختی مانند سیب و تولید محصول با کیفیت و شناسنامه دار را از جمله برنامه های بلند مدت این سازمان عنوان نمود.

اعرابی هدف از اجرای این اقدام سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران را تنظیم بازار، حمایت همه جانبه از تولید کنندگان و مصرف کننده نهایی محصولات و کنترل قیمت اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، مدیر عامل سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران و هیات همراه، از یک واحد مدرن سورت و بسته بندی سیب درختی جهت عرضه در بازار شب عید استان تهران و پنج استان مرکزی کشور و همچنین میزان سیب ذخیره سازی شده موجود در سردخانه های استان بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =