کد خبر: 246
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
جنگل داری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح تنفس جنگل های کشور تخصیص یافت.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، خلیل آقایی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح تنفس جنگل های کشور تخصیص یافته است، گفت: بهره برداری از جنگل‌های کشور یک سال متوقف شده است و بحث توسعه زراعت چوب در دستور کار قرار گرفت.

وی اساس طرح تنفس را توقف بهره برداری از جنگل ها برشمرد و عنوان کرد: حفاظت از عرصه ها از دیگر مقوله ها در اجرای طرح تنفس است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه از عرصه های جنگلی مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه است که سازمان جنگل ها موظف به اجرای آن شده است.

آقایی یادآور شد: طرح جنگل کاری با هدف کاهش و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در نقاط مختلف کشور در ۲۵ هزار هکتار اراضی کشور اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنار اجرای طرح تنفس جنگل ها باید برنامه های جنبی از جمله حفاظت، جلوگیری از قاچاق، تخریب و صیانت از جنگل ها را در نظر گرفت.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور تاکید کرد و گفت: با مشارکت همگانی می‌توان جلوی تخریب جنگل‌ها و مراتع را گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =