دام

در حال حاضر سالانه ۵۰ میلیون مترمربع سمپاشی برای مقابله با انگل‌های خارجی ۲۰ میلیون راس دام با همکاری سازمان دامپزشکی انجام می شود.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز، علیرضا رفیعی‌پور در افتتاحیه نخستین کنگره ملی بیماری‌های انگلی دام و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گفت: با توجه به تبعات بیماری‌های ناشی از انگل‌ها برای انسان‌ها و حیوانات و همچنین زیان‌های پنهان و آشکار بیماری‌های انگلی برای ذی‌نفعان، باید بررسی تمام جوانب این موضوع در دستور کار اساتید دانشگاهی و محققان واقع شود و دست اندرکاران حوزه اجرا نیز آن را پیاده‌سازی کنند.

وی با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور به شدت به ثبت و تولید داروهای انگلی با تاییدیه اتحادیه اروپا و FDA  اعتقاد دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۵۰ میلیون مترمربع سمپاشی برای مقابله با انگل‌های خارجی ۲۰ میلیون راس دام با همکاری سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی این حوزه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ابراز تاسف از کم توجهی به انگل "مایت" در طیور زیر سایه توجه به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: از آنجا که بر اساس برآوردهای کارشناسی ۵۰ تا ۶۰ درصد طیور تخمگذار کشورمان به انگل مایت مبتلا دانسته می‌شود بنابراین این سازمان برنامه ملی مبارزه با انگل مایت طیور را تدارک دیده است که در سال ۹۷ عملیاتی می‌شود.

رفیعی‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود در این کنگره توجه به مسائلی مانند تاثیرات اقلیمی بر ایجاد بیماری‌های نوپدید به ویژه برای 2 دهه پیش رو؛ توسعه تولید واکسن‌های بیماری‌های انگلی، ملاحظه منافع اقتصادی تمرکز بر بیماری‌های انگلی و اولویت‌گذاری این مساله برای دامداران و همچنین استفاده از دانش اساتید دانشگاهی را برای همه دلسوزان میهن‌مان حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =