کد خبر: 23702
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روستائیان سراسر کشور از کارخانجات خوراک دام نارضایتی هایی دارند که در این راستا باید نهاده لازم بر اساس برنامه تولید و در اختیار دامداری ها قرار گیرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در جلسه مجازی قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان به مبحث قیمت دام در کردستان اشاره کرد و گفت: گزارشات شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فروش دام زنده سبک با قیمت ۳۰ هزار تومان ما را بر آن داشت که به صورت میدانی وارد عرصه نظارت بر قیمت شویم که پس از بازرسی، گزارش قیمت متفاوت ارائه شد و به این نکته که چیزی جز بازار گرمی و شایعات نبوده دست نیافتیم.

وی با اشاره به این نکته که روستاییان سراسر کشور از کارخانجات خوراک دام نارضایتی‌هایی دارند افزود: قرارگاه امنیت غذایی لازم است استانداردهای خوراک دام استان را به صورت بومی با همکاری دانشگاه‌های مرتبط تعریف و طی یک برنامه منسجم، به کارخانجات همان استان ارائه نماید.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کارخانه نیز موظف هستند نهاده لازم را بر اساس برنامه تولید و در اختیار دامداری‌ها قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مردم روزانه با بازار در ارتباط هستند و این خود می‌طلبد قرارگاه امنیت غذایی نیز روزانه به رصد و پایش بازار بپردازد.

وی افزود: چون هم فرآیند تولید و هم فرآیند توزیع باید رصد شود مسئولیت قرارگاه سنگین خواهد بود و این تلاش وافر مسئولین را می‌طلبد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تدابیری که جهت تنظیم بازار شب عید در کردستان اندیشیده شده از سازمان تعاون روستایی به عنوان بازوی مهم قرارگاه نام برد و اظهار داشت: باید با نگاه جدیدی پیش برویم و نظارت‌ها هم به سمت نظارت هوشمند پیش برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =