کد خبر: 23666
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
گیاهان دارویی

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: برخی از محصولات کشاورزی هزینه کشت بالایی دارد و کشاورزان می‌توانند گیاهان دارویی که هزینه کشت پایین‌تری دارند را جایگزین این محصولات کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، زهرا نیساری در رابطه با کشت گیاهان دارویی در طارم، اظهار کرد: شهرستان طارم پتانسیل کشت اکثر گیاهان دارویی مانند گل محمدی، سیاه‌دانه، زرشک، زعفران، عناب، آویشن، اسطوخودوس و ... را دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و منابع آبی کم و یارانه‌های حمایتی در راستای تامین بذر و نهال، پیشنهاد می‌کنیم کشاورزان به کشت گیاهان دارویی نیز بپردازند.

وی افزود: برخی از محصولات کشاورزی مصرف آب بالا و هزینه کشت بالایی نیز دارند و کشاورزان می‌توانند گیاهان دارویی که هزینه کشت پایین‌تری نیز داشته و بازار تضمین شده‌ای دارند را جایگزین این گیاهان کنند.

این مسئول تصریح کرد: آلوئه‌ورا نیز یکی از گیاهان دارویی کشت شده موفق در شهرستان خصوصاً در سطح گلخانه‌ای است که سال گذشته نیز کشت شد و این گیاه علاوه بر بازار تضمینی که دارد، شرکت پشتیبات قوی در این شهرستان دارد.

نیساری با بیان اینکه آلوئه‌ورا، گیاهی بی‌دردسر در مقابل آفات و بیماری‌ها است و با توجه به برداشت سه مرحله‌ای که از این گیاه انجام می‌شود، از لحاظ اقتصادی گیاه به صرفه‌ای است، ادامه داد: سیاه‌دانه نیز از جمله گیاهانی است که بازار تضمینی دارد و این گیاه هم در طارم مورد توجه کشاورزان قرار گرفته و شاهد کشت آن از هفته گذشته هستیم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های دولتی و پشتیبانی‌های آن در طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار و دیم و شرایط اقلیمی بهتر است کشاورزان از کشت گیاهان دارویی استقبال کنند، زیرا در این صورت از کشت محصولاتی با هزینه کشت بالا نیز جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =