کشاورزی

نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را رفع کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با اصلاح ماده واحده و تبصره این طرح مقرر کردند:

ماده واحده: دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.

تبصره۱: کارشناسان بیمه کشاورزی که در حال حاضر قراردادی تحت عنوان قرارداد کارگزاری با بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی دارند و حسب مورد از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی یا بانک کشاورزی تا تاریخ تصویب این قانون حداقل چهل و هشت (۴۸) ماه سابقه فعالیت مستمر و متوالی داشته باشند پس از گذراندن دوره های آموزشی مرتبط، بر اساس تخصص و متناسب با نیاز دستگاه های مربوطه، ظرف حداکثر دو سال به صورت قرارداد کار معین ساماندهی می گردند.

در ادامه نمایندگان به بررسی تبصره ۵ ماده واحده این طرح پرداختند و آن را با ۲۲۷ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۶ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.

براساس تبصره ۵ ماده واحده اصلاح شده این طرح؛

بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل اصلاح ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی تامین می گردد.

علاوه بر این ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات والحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح شد:

«ماده ۸۱- درآمدهای اشخاص حقیقی که حاصل از کلیه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان داری احیای مراتع و جنگلها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات می باشد از پرداخت مالیات معاف است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =