کد خبر: 22941
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی روز شنبه با حضور در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، از ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری این شهرستان‌ها بازدید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز شنبه با حضور در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، از روند تولید محصولات کشاورزی و دامی بهره‌برداران کشاورزی این بخش از استان تهران بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

بازدید از یک واحد دامداری سنتی و مرغداری ورامین، واحد تولید صنایع لبنی شهرستان پیشوا، دیدار با مردم در خصوص عرضه محصولات کشاورزی و نیز بازدید از چرخه تولیدی گوشت قرمز در شهرستان قرچک از جمله برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: جنوب شرق استان تهران به دلیل برخورداری از هزاران هکتار اراضی کشاورزی مرغوب و صدها هزار رأس دام سبک و سنگین، قطب تولید محصولات کشاورزی است و باید به این بخش از استان تهران توجه ویژه داشت.

حسین نوش‌آبادی افزود: کمبود آب کشاورزی، گرانی نهاده‌های دامی و عدم تخصیص حق‌آبه از سد ماملو مشکلاتی است که امروز تولیدکنندگان بخش کشاورزی جنوب‌شرق تهران با آن دست به گریبانند و باید برای رفع آن چاره‌ای اساسی اندیشید.

وی تصریح کرد: تأمین نهاده‌های دامی یکی از مهمترین دغدغه‌های بهره‌برداران حوزه کشاورزی و دامپروری است و امروز گرانی بیش از حد نهاده‌های دامی و کشاورزی کمر دامداران و کشاوزان دشت ورامین را شکسته است.

وی گفت: شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و شهرهای جوادآباد و جلیل‌آباد قطب کشاورزی استان تهران است و مسوولان نباید نسبت به این منطقه بی‌تفاوت باشند.

وی اظهار داشت: اگر حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین به درستی از سد ماملو تخصیص داده می‌شد، امروز بسیاری از مشکلات کشاورزان در تولید محصولات مختلف زراعی وجود نداشت.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۸۰۰ هزار نفر در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند و این شهرستان‌ها بیش از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارند که به دلیل کمبود منابع آبی، کمتر از نیمی از این اراضی همه ساله زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =