صندوق بیمه کشاورزی

صندوق بیمه کشاورزی ۱۴میلیارد ریال غرامت بخش های آسیب دیده دامی و کشاورزی، طیور و آبزیان را به حساب بیمه گذاران واریز کرد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، درپی زمین لرزه‌ای که ۲۱ آبان ماه سال گذشته در سرپل ذهاب رخ داد، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای، کارشناسان و ارزیابان خسارت صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه در مناطق زلزلهزده حضور پیدا کردند و در این مدت بیش از یکهزار و ۵۰۰ رأس از دام‌­های آسیب دیده که از زیر آوار خارج شده بودند، مداوا شدند.

در ادامه خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه، میزان خسارت‌های دامی و کشاورزی، خسارت حوزه‌های دام سبک و سنگین و طیور و آبزیان سردآبی بررسی و در مدت زمان ۳ هفته ۱۴میلیارد ریال خسارت برآورد و به حساب بیمه‌گذاران واریز شد.

در راستای ورود طرح بیمه پایه و پرداخت بخش عمده‌ای از خسارت‌ها به بخش دام استان کرمانشاه، مبلغ بیمه دام ۲۴۱ درصد افزایش پیدا کرده و همچنان روند روبه رشد این بیمه‌ ادامه دارد.

صندوق بیمه کشاورزی بیش از ۱۵۰ فعالیت در زیربخش­های دامپروری، زراعت، باغبانی و منابع طبیعی زیرپوشش حمایتی خود دارد و عامل خطر زمین‌لرزه به عنوان یکی از عوامل خسارات قهری و طبیعی در این طرح­ها زیر پوشش حمایتی این صندوق است.

درسال زراعی ۹۶-۹۷همه تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌توانند با عضویت در شبکه گسترده شعب بانک کشاورزی و شرکت ­های خدمات بیمه کشاورزی در سراسر کشور با ارائه طرح‌­های جذاب بیمه­‌ای از خدمات و پوشش حمایتی بهره­‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =