سازمان تعاونی روستایی

نخستین گردهمایی مشترک مدیران ستادی و استانی با حضور دکتر اسماعیل قادری‌فر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نماینده ولی فقیه در سازمان و مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات دکتر قادری‌فر در این جلسه با بیان این مطلب که هدف ما تامین سلامت و امنیت غذایی است گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در حوزه تجارت و بازرگانی تمام اختیاراتی که از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سلب شده است را دوباره به این سازمان بازگردانیم.

وی افزود: تنظیم بازار محصولات کشاورزی که قبلا به عهده وزارت صمت قرار داده شده بود مجددا به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، هدف ما در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هوشمندسازی و نوآوری است.

قادری فر در ادامه با بیان این مطلب که باید کسب وکارها را در ابعاد گوناگون رونق ببخشیم تصریح کرد: شعار ما در شبکه سراسری تعاونی روستایی کشور فعال‌سازی سامانه هوشمند تولید، تامین و توزیع محصولات کشاورزی است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: هدف ما تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی و مدرن است و سازمان به عنوان یک پلتفرم نوآور و بنیادین می‌خواهد با تلاشهای شبانه روزی این سازمان عریض و طویل را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

وی ضمن اشاره به کشت‌های قراردادی بیان داشت: در حال حاضر کشت قراردادی گندم و کلزا را در ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت استارت زدیم.

قادری ‌فر همچنین گفت: هوشمندسازی تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ را نیز در سطح شهر تهران انجام داده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که باید از شعار گرایی دست برداریم و بیشتر عمل گرا باشیم عنوان کرد: باید مسئولیت هایی که در اساسنامه داریم را احیا کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید به پارکهای علم و فناوری در استان سربزنند و با نخبگان بخش کشاورزی استان خود در تماس باشند و آنها را شناسایی کنند. 

وی یادآور شد: در برنامه ۱۰۰ روز آینده که ۴۰ روز از آن گذشته قصد داریم نظام های بهره برداری را احیا کنیم که نیازمند به بودجه می باشد ، در بعد امنیتی وحراستی جلسه ای روز اول داشتیم که اینجا یک سازمان تنظیم گر واقتصادی هوشمند است.

قادری فر افزود: مفهوم مهم نظارت که رکن اساسی سازمان است از طرق گوناگون باید ساری وجاری گردد و باید حتما یک برنامه فرهنگی مناسب در این زمینه داشته باشیم.


در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین قبادی  نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای هر انسانی در طول حیات فرصت‌های طلایی به وجود می‌آید که اگر بتواند از آنها استفاده کند رستگار می‌شود و در غیر اینصورت دچار خسران خواهد شد.

وی افزود: در سازمان پرافتخار ما با یک اساسنامه مترقی وجود دارد که در بند ۹ ماده ۳ آن آمده است که به داد کشاورزان برسید. 

لشکری مدیر حراست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه این گردهمایی خاطر نشان کرد: رویکرد حراست پیشگیری است.

وی گفت: مدیران، حراست را درکنار خودشان ببینند نه در مقابلشان، یکی از مشکلات تعاون روستایی بحث رکود و روشهای سنتی است که با برنامه جدید و نو قطعا این در این زمینه ها قدم های مثبتی بر خواهیم داشت.

لشکری بیان داشت: عدم دقت در بررسی صلاحیت افراد در تشکلها یکی از معظلات موجود است.
وی با بیان این مطلب که ما نتوانستیم از افراد نخبه استفاده کنیم گفت: یکی دیگر از مشکلات عدم حسابرسی دقیق تشکلها و نظارت بر آنهاست که باعث دردسرهای بعدی شده است.

مدیر حراست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: مدیران باید درجلب رضایتمندی مردم تلاش کرده و بحث تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار داده، مسئولیت پذیرتر باشند. 

وی بیان داشت: واحدهای اعتباری باید کماکان تسویه شوند، رویکرد ما صیانت از دارایی های سازمان است که نمیخواهیم خدشه ای بر آن وارد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =