کد خبر: 22394
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
آسفالت روستا

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: آسفالت راه روستای در سقز و بانه با میانگین استانی و کشوری فاصله زیادی دارد و تاکنون ۴۵ درصد راه روستای در این شهرستان های آسفالت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، بهزاد رحیمی روز شنبه در نشست با مردم روستای آلوت بخش نمشیر بانه اظهار داشت: مهمترین در خواست روستا نشینان در سقز و بانه آسفالت راه روستای است که بر اساس قانون اولویت آسفالت به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: تاکنون ۵۱ درصد راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرهای سقز و بانه آسفالت شده که در استان ۷۰ درصد راه و در کل کشور ۸۰ درصد راه روستایی آسفالت شده است و روستاهای سقز و بانه با استان هم فاصله زیادی دارند.

رحیمی گفت: تلاش شده آسفالت راه روستای به یکی از مطالبات جدی حوزه انتخابیه تبدیل شود و تا پایان سال آینده بخش زیادی از خواسته روستاییان در زمینه راه روستایی، آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت و آب محقق می شود.

وی اضافه کرد: زمان اختصاص اعتبارات با فصل عمرانی همخوانی ندارد و فرصتی برای انجام فعالیت های عمرانی باقی نمی ماند و اعتبارات اختصاص یافته در سالهای بعد هزینه می شود.

۴۵ درصد راه روستایی سقز و بانه آسفالت است

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راههای شهرستان بانه اختصاص یافت

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: امسال در راستای توسعه و بازسازی راه های شهرستان بانه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت.

اسماعیل رستم پور افزود: با اختصاص این اعتبارات بخش زیادی از راه های روستای آسفالت می شود که توسعه راه روستایی باعث رونق گردشگری روستایی می شود.

وی اظهار داشت: روستای آلوت ظرفیت های بسیاری زیادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری دارد که آسفالت راه این روستا باعث افزایش مسافر و گردشگری و ایجاد اشتغال در این روستا می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =