کد خبر: 20950
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کشاورزی

استاندار گلستان با برشمردن ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی این استان گفت که بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی گلستان به بهره‌گیری از تجهیزات روزآمد مانند کشت گلخانه‌ای و توسعه مکانیزاسیون نیاز دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هادی حق شناس عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بخش کشاورزی در گلستان اظهارداشت: این استان افزون بر هزار روستا و هزاران هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی دارد که توجه به بهره‌وری بیشتر این زمین‌ها موجب بهبود معیشت بهره برداران و رونق اقتصادی گلستان خواهد شد.

وی افزود: اراضی کشاورزی گلستان از امکان کشت و تولید ۹۲ محصول کشاورزی برخوردار است که به دلیل تنوع و تکثر آب و هوایی مناطق گوناگون استان، می تواند کمیت و کیفیت این تولیدات را افزایش داد.

استاندار گلستان به نتایج فراوان گشت گلخانه ای به عنوان یکی از عوامل موثر در بهبود تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: استقبال از این نوع کشت با وجود امکان سه ساله بازگشت سرمایه و نقش آفرینی در جهش تولید بخش کشاورزی در استان کم و پایین است.

بهبود تولیدات کشاورزی گلستان به بهره‌گیری از تجهیزات مدرن نیاز دارد

حق شناس ادامه داد: باید بجای کشت محصولات در یک بازه زمانی مشخص و دور ریختن بخش قابل توجهی از این تولیدات به‌دلیل اشباع بازار و واردشدن ضرر به کشاورزان، محصولات را با کشت گلخانه‌ای در طول سال تولید و روانه بازار کرد.

وی گفت: هرچند براساس آمار رسمی، درآمد روستاییان گلستان بیش از سرانه کشور است اما با استفاده از ظرفیت‌های موجود می توان این درآمدها را باز هم افزایش داد.

رییس جهاد کشاورزی گلستان هم در این مراسم گفت: بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌ کشاورزی استان نیازمند استفاده از دانش و ابزارآلات مدرن است که برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط می‌تواند کمبودهای این بخش را از نظر دانش و امکانات بهبود بخشد.

مختار مهاجر اظهار داشت: گلستان با داشتن هزار و ۱۷۰ مرکز پرورش طیور، بیش از ۳۰۰ دامداری و چهار هزار هکتار مزارع پرورش میگو، نقش زیادی در تامین نیاز کشاورزی کشور دارد که تداوم این مسیر نیازمند برنامه ریزی در سطح مدیران و تولیدکنندگان است.

وی گفت: حضور ۴۵ شرکت از ۹ استان کشور در نوزدهمین نمایشگاه بخش کشاورزی ، گلخانه، پرورش طیور و انواع آبزیان گلستان نشان دهنده نگاه سرمایه‌گذاران به ظرفیت بالای بخش کشاورزی گلستان است.

مهاجر با اینکه بدلیل خشکسالی امسال ۲۵ درصد از تولیدات کشاورزی گلستان کاهش یافت ادامه داد: با این وجود به دلیل پشتوانه موثر در بهبود کیفیت محصولات، ۲۰ درصد به رشد ارزش کشاورزی استان افزوده شد و به ۳۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نوزدهمین نمایشگاه بخش کشاورزی ، گلخانه، پرورش طیور و انواع آبزیان گلستان با حضور ۴۵ شرکت از ۹ استان کشور از امروز سه‌شنبه در محل نمایشگاه های بین المللی شهرستان گرگان آغاز به کار کرد و تا جمعه میزبان علاقمندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =