کد خبر: 20162
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات این استان در جنگل کاری با روش های کم آبی کم‌نظیر است و تنها چند کشور در دنیا اینگونه جنگل کاری می کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری استان ایلام در گزارش به رئیس جمهور اعلام کرد: در بازدید از پروژه‌های جنگل کاری استان پیشرفت چشمگیری در این حوزه دیده ایم.
وی افزود: استان ایلام مقام اول تولید نهال و جنگل کاری در کشور را داراست.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پیشرفت و موفقیت چشمگیر استان، اعتباری برای ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری و ۴ هزار هکتار زراعت چوب در سال در این استان در نظر گرفته ایم.

**ایلام سرآمد در اقدامات آبخیزداری
ساداتی نژاد همچنین اعلام کرد: ایلام در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری فعالیت های چشمگیری داشته و در این زمینه ایلام پیشرو است.
وزیر جهاد کشاورزی، استان ایلام را غنی از منابع جنگلی و مرتع دانست و گفت: علاوه بر غنای منابع جنگلی و مراتع استان ایلام که خدادادی و نعمتی الهی است، نگهداری و حفظ و حراست از این منابع هم توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به خوبی انجام شده است.
وی عنوان کرد: تلاش‌های انجام شده و مدیریت جهادی که در ارتباط با مراتع و جنگل‌های استان ایلام صورت گرفته است قابل تقدیر است و وزارت جهاد کشاورزی نیز جهت استمرار این اقدامات جهادی و موفقیت حاصله اعتبارات ویژه نیز در نظر خواهد گرفت و جنگل‌ها و مراتع  غنی ایلام را جزء اولویت‌های خود قرار خواهیم داد.

**تولید سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان چرداول
مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت:سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان چرداول تولید می‌شود.
رضا احمدی در  بازدید سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از طرح های در دست اجرای شهرستان چرداول افزود: توسعه نهال‌های مرتبط با شرایط آب و هوایی استان در دستور کار این سازمان قرار دارد و سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان چرداول تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰۰ هزار نهال اوکالیپتوس ، ۳۵ هزار گل محمدی و ۶۵ هزار اصله دیگر شامل دارو‌های گیاهی است اضافه کرد : ۱۳ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این نهالستان در حال فعالیت هستند .
مدیر کل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: در تمام شهرستان‌های استان نهالستان وجود دارد که شهرستان‌های ایوان و مهران تولیدات خود را به استان‌های دیگر ارسال  می کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =