کد خبر: 19839
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری به عنوان روشی برای حفظ منابع آبی استان باید در اولویت کاری مسؤولان متولی این حوزه باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فاطمه محمدبیگی در خصوص محرومیت‌های موجود در بخش کوهین شهرستان قزوین، اظهار داشت: متاسفانه برخی از چشمه های آب در بخش کوهین خشک شده و لایروبی رودخانه ها نیز به طور کامل انجام نشده که این مهم نیازمند اصلاح و بازسازی است.

وی اضافه کرد: بیشتر قنات‌های این بخش نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارند و باید در اولین فرصت طرح های کوتاه مدت و سپس به مرور زمان نیز طرح‌های بلندمدت و زیرساختی با هدف احیای آبیاری این بخش در دستور کار مسوولان ذیربط قرار گیرد.

محمدبیگی با بیان اینکه مطالعات و اجرای طرح های آبخیزداری برای نگاه داشت منابع آبی در این مناطق امری ضروری محسوب می شود، یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم در بازدیدهای مختلف از منطقه کوهین و بخش مرکزی قزوین، موضوع کمبود شدید آب شرب و کشاورزی در اغلب روستاها است که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر افزایش حجم مخازن آب با توجه به جمعیت روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: افزایش ذخیره آبی می‌تواند از طریق احداث سد و سیل بندها، احداث کانال ها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی، افزایش حجم آبیاری قطره‌ای، تغییر الگوی کشت و نحوه آبیاری اجرایی شود.

محمدبیگی، بسیج سازندگی استان قزوین را ظرفیتی بزرگ برای پیشبرد پروژه های مختلف آبی در سطح استان برشمرد و افزود: یکی از کارهایی که باید مورد توجه مسؤولان استان قرار گیرد، حمایت عملی از بسیج سازندگی در راستای تسریع در تکمیل پروژه های استان است که به توسعه و حل مشکلات نواحی محروم و کم برخوردار کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =