کد خبر: 19597
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کشت در محیط‌های مهارشده و گلخانه­‌ای، پرورش قارچ، طیور و ماکیان، آبزیان، زنبور عسل و حشرات مفید، دامداری و تأسیسات آبیاری محصولات کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی­‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی تبصره (۴) ماده (۱) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۳۱ خردادماه ۱۳۷۴ را با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اصلاح کردند.

بر اساس تبصره ۴، کشت در محیط‌های مهار(کنترل)شده و گلخانه­‌ای، پرورش قارچ، دامداری، پرورش طیور و ماکیان، پرورش آبزیان و ماهیان زینتی و مراکز عرضه زنده آبزیان، پرورش زنبور عسل و حشرات مفید، تأسیسات آبیاری و سرچاهی، استخر تنظیمی، انبار محصولات کشاورزی، اتاق نگهبانی، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی، منابع طبیعی و سایر نیازها و تولیدات بخش کشاورزی از مصادیق فعالیت کشاورزی بوده و احداث آنها در اراضی کشاورزی، بهینه‌­کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی و موافقت سازمان جهادکشاورزی استان تغییر کاربری محسوب نمی­‌شود.

همچنین تغییر کاربری و تبدیل طرح‌های مذکور به سایر طرح‌های غیرکشاورزی بدون أخذ مجوز از کمیسیون تبصره (۱) ماده (۱)  مشمول مجازات­‌های مقرر در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها می‌­باشد.

در این ماده پیشنهاد «محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم بافق به تصویب نمایندگان رسید که در ماده ۱۱ لحاظ شده است.

 امروز همچنین با موافقت نمایندگان با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد نسبت به صدور مجوزهای شهرک‌های کشاورزی و دامپروری و غیردولتی اقدام نماید. این شهرک‌ها از همه مزایای شهرک‌های دولتی به جز واگذاری منطقه‌ای برخوردار می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =