کد خبر: 1938
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
بدهی دولت به تامین اجتماعی

عضو هیات امنای تامین اجتماعی با اشاره به خسارات طرح تحول سلامت برای بیمه شدگان و بیمه گران از دولت خواست برای عدم ضرر بیشتر بیمه شدگان و مستمری بگیران بدهی خود با تامین اجتماعی را تسویه کند.

به گزارش «روسنا» به نقل از مهر، در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد که برای ارائه خدمات به آنها و تأمین هزینه‌ها گاهی با کسری اعتبارات مواجه است بطوری که برای جبران آن مجبور است از بانک وام‌هایی با بهره بالا بگیرد این در حالی است که دولت نیز حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و اگر این بدهی را پرداخت کند بسیاری از مشکلات این سازمان برطرف می‌شود.

اکبر شوکت در مورد کسری اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه حدود دو هزار میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی با کسری بودجه مواجه است که برای جبران آن باید وام‌های ۳۰ درصدی از بانک بگیرد تا بتواند امورات جاری خود را انجام دهد.

وی افزود: از سوی دیگر ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز انباشت بدهی‌های گذشته سازمان تأمین اجتماعی بوده که به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و همچنین درمان بیمه شدگان و بدهی‌های بانکی بر دوش سازمان افتاده است که امیدوار بودیم با تهاتر بانکی بتوانیم این بودجه را تأمین کنیم که متأسفانه اینگونه نشد و اینها بدهی‌هایی هستند که ناخواسته ایجاد شده و دولت باعث و بانی آن بوده است.

شوکت گفت: ماهیانه هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می‌شود و اینها ضرباتی است که دولت بر پیکره تأمین اجتماعی وارد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =