محمدجواد عسکری

هدف ما این بود که کمک‌های دولتی صورت بگیرد تا فرهنگ صادرات محصولات کشاورزی از طریق هوایی نهادینه شود.

به گزارش روستانیوز، نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تخصیص یارانه سوخت برای حمل هوایی میوه و محصولات کشاورزی گفت: نمایندگان مجلس با اختصاص یارانه سوخت برای هواپیما‌های باری حامل محصولات کشاورزی در انتهای سال۹۹ موافقت کردند و برای اجرای آن در قانون بودجه سال۱۴۰۰ ردیف در نظر گرفتند.


محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با روستانیوز با بیان این‌که تصویب این قانون موجب رشد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی می‌شود، ادامه داد: در کشور ما اگر هواپیمای باری بخواهد محصولات را به کشور‌های همسایه منتقل کند، هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کند و بنزین آن با نرخ آزاد محاسبه می‌شود، درحالی‌که در همه جای دنیا به صادرات محصولات کشاورزی یارانه اختصاص پیدا می‌کند. در واقع هدف مجلس از تصویب این قانون، رفع این مشکلات و موانع بود.


این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: تصویب یارانه سوخت حمل و نقل هوایی، نقش مهمی در افزایش درآمد کشاورزان و شکوفایی بیش‌تر بخش کشاورزی دارد. هواپیما‌های کارگو می‌توانند بعد از حمل محصولات کشاورزی به کشور‌های مقصد، سایر اقلام مورد نیاز کشاورزی در داخل کشور را نیز جا‌به‌جا کنند.

تخصیص یارانه سوخت به کارگو موجب بالارفتن انگیزه تولیدکننده می‌شود
وی اظهار کرد: این مسأله در قانون بودجه۱۴۰۰ مدنظر نمایندگان قرار گرفت و اعتبار هم برای آن در نظر گرفته شد. تخصیص یارانه سوخت، موجب می‌شود که تولیدکننده انگیزه تولید داشته باشد و بستر صادرات هم فراهم شود. یکی از مباحثی که مطرح است، گرانی سوخت هواپیماست و از طریق اعتبارت دولتی مقرر شد که به سوخت‌ هواپیما‌های باری، یارانه تخصیص داده شود.
عسکری با بیان این‌که هنوز هم مصمم هستیم و این اقدام باید عملیاتی شود، ادامه داد: در دولت گذشته پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا این قانون عملیاتی شود و هم‌اکنون هم در حال پیگیری این موضوع هستیم. در واقع باید بودجه آن ابلاغ شود تا این یارانه سوخت تعلق بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =