5

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی نیازمند مشارکت شهرداری‌ها می‌باشد، گفت: خرید دستگاه زباله سوز جهت امحاء پسماندهای عفونی نیاز اصلی شهرستان دماوند است.

به گزارش روسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، شاهرخ جهانشاهی در دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند که با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع پسماندهای عفونی که در جلسات گذشته به آن پرداخته شد، همت و مشارکت شهرداری‌هارا می‌طلبد، هرچند بی خطر کردن پسماند‌ها باید توسط شبکه بهداشت انجام شود، اما جمع‌آوری آنها از وظایف شهرداری می‌باشد که شبکه بهداشت هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها بایستی همکاری لازم را داشته باشند، گفت: ناظران شورا و شهرداری در این حوزه نقش مهمی را ایفا می‌کنند و می‌توانند این موضوع را در شورا مصوب کنند زیرا موضوع سلامت جامعه و مردم است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بی خطرسازی پسماند‌های عفونی هزینه بر است و شرکت عامل پیشنهاد استقرار یک دستگاه زباله‌سوز در سطح شهرستان دماوند را داده است تا پسماند‌های عفونی در همین منطقه بی خطرسازی شود.

وی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب بیان کرد: مردم از جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب رضایت دارند و اذعان کرده‌اند که تعداد سگ‌ها در سطح شهر کم شده است، این موضوع مدت‌ها مغفول مانده بود.

جهانشاهی همچنین با اشاره به مشکل سوخت ناوگان اورژانس شهرستان دماوند و آلودگی زیست‌محیطی کشتارگاه رودهن که در نشست قبلی عنوان شد، گفت: خوشبختانه در نشستی با مسئولان شرکت نفت مشکل سوخت ناوگان اورژانس شهرستان دماوند رفع شده است و طی بازدید هفته اخیر با بررسی مشکلات زیست محیطی، تجهیز کشتارگاه رودهن به دستگاه پیش سرد کن تا هفته دولت انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =