کد خبر: 18789
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کشاورزی

براساس اعلام سازمان تجارت جهانی تجارت کشاورزی با وجود رشد سریع مبادلات محصولی این بخش در ربع قرن اخیر، همچنان نامطلوب است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سازمان تجارت جهانی با اعلام این خبر افزود: اگرچه در این دوره شاهد انسجام بازارهای کشاورزی و بهبود امنیت غذایی ناشی از میانگین درآمدهای بالا بوده ایم، اما چالش های جدید برای مقابله با کووید۱۹ و تغییرات اقلیمی به مشکلات موجود مرتبط با بهره وری پایین کشاورزی و ناکافی بودن دائمی سرمایه‌گذاری‌ها دامن زده است.

در همین راستا، نهاد تجاری بین المللی با اعلام شرایط رکود درآمدهای روستایی و فقر مداوم، گفت: ضرورت دارد که اعضای این نهاد بین المللی اقدامات مقتضی برای  کمک به حل مشکلات را در دستور کار قرار دهند.

خانم «گلوریا آبراهام پرالتا» رئیس مذاکرات کشاورزی سازمان تجارت جهانی سه ماه پیش از ورود به دوازدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی(۱۲-۹ آذر)، پیش‌نویس متنی را با هدف یافتن نتایج احتمالی ارائه کرد.

خانم آبراهام از کشورهای عضو سازمان خواست ضمن بهبود عملکرد بازارهای تولید مواد غذایی و کشاورزی، بر تلاش‌های خود به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب در کنفرانس آتی بیفزایند.

با این وجود، رئیس بخش مذاکرات کشاورزی با تایید اینکه راهکار جهانی واحدی برای تمام مشکلات کنونی در بازارهای محصولات غذایی و کشاورزی وجود ندارد، گفت: با این همه، ضروری است که مسیری برای پیشبرد امور در آینده ترسیم و معیارهایی برای اقدامات مشترک به ویژه در کنفرانس وزیران آتی تعیین کنیم.

آبراهام پرالتا همچنین تصریح کرد: همه باید تلاش خود را معطوف به تسریع در بازسازی و ثبات اقتصاد کلان کرده و همه جانبه برای غلبه بر همه گیری و پی ریزی آینده ای مقاوم تر همکاری کنیم.    

تحلیلگران بر این باورند که مسائل مربوط به کشاورزی که همچنان در انتظار حل و فصل اساسی قرار دارند از نظر دستیابی به اجماع در مذاکرات هیأت حاکمه تجارت جهانی، جزء دشوارترین مسائل بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =