کد خبر: 18773
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
سیلاب

فرماندار آوج از خسارت ۲۴۰ میلیارد تومانی سیل در شهرستان آوج در بخش‌های کشاورزی، راهداری و زیرساختی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، نصرت اله علیرضایی با اشاره به وقوع سیل در شهرستان آوج اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی و همکاری همه بخش‌های شهرستان و پشتیبانی مسئولین استانی در همان روزهای نخست و ابتدایی وقوع سیل، آسیب‌های ناشی از سیل را تا حدودی بر طرف کنیم.


وی افزود: این سیل نشان داد که باید برای مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع سیل در مناطقی همچون شهرستان آوج برنامه میان مدت و بلند مدتی را داشته باشیم.


فرماندار آوج با اشاره به اینکه سیل حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به این شهرستان آسیب وارد کرده است، اضافه کرد: میزان خسارت وارد شده در بخش کشاورزی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.


وی بیان کرد: در حوزه راهداری نیز میزان خسارت حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده و در سایر بخش‌ها از جمله گاز و برق نیز برآود صورت گرفته بال بر ۴۰ میلیارد تومان است.


علیرضایی ادامه داد: برآورد دقیقی از خسارت‌ها و راهکارهای جبران این خسارت صورت گرفته و به استانداری و وزارت کشور اعلام شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تأمین منابع و رفع مشکلات اقدام شود.


وی با بیان اینکه برای بازسازی مناطق آسیب دیده از ظرفیت همه بخش‌ها حتی بخش خصوصی نیز استفاده شده است، اضافه کرد: در طی این مدت ۱۵ نهر آب نیز بازسازی شده است.


فرماندار آوج در پایان با بیان اینکه این حادثه تلخ تذکری بود برای اینکه بیشتر مراقب باشیم، یادآور شد: این شهرستان با توجه به موقعیت خود نیازمند دستگاه و امکانات ویژه ای برای پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =