کد خبر: 18770
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
 محمدباقر قالیباف

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه هیئت وزیران مبنی بر امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده که باید عملیاتی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر دوشنبه (اول شهریور) مجلس گفت: یک نکته حائز اهمیت وجود دارد که باید درباره آن توضیحاتی را مطرح کنم.

وی ادامه داد: بعضا نمایندگان مجلس تحت فشار حوزه‌های انتخابیه خود هستند و به آنان گفته می‌شود که چرا در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی در صحن مجلس صحبت نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ۲۹۰ نماینده داریم و در هر قرعه‌کشی نام دو نفر برای موافقت و دو نفر برای مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت از قرعه خارج می‌شود و در مواردی هم که وزرا مخالف ندارند، قاعدتا افرادی هم که به دنبال آن بودند که در موافقت با وزرای پیشنهادی صحبت کنند، فرصت بیان مطالب خود را ندارند، بنابراین صحبت نکردن نمایندگان در موافقت یا مخالفت وزرای پیشنهادی، به معنای عدم فعالیت آنان در صحن مجلس نیست.

قالیباف خطاب به مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گفت: هیئت وزیران در تاریخ ۱۶ تیرماه مصوبه‌ای درباره خشکسالی برای سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ داشت که مربوط به سررسید وام کشاورزان است که باید عملیاتی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه مربوط به امهال تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی است که هنوز این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ نشده و درخواست بنده از دولت آن است که این موضوع را اجرایی کند و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =