برخی مدیران‌عامل صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، در بیانیه‌ای با حمایت از معرفی «سیدجواد ساداتی‌نژاد» به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی حمایت کردند و این انتخاب را نویدبخش توسعه بخش کشاورزی دانستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: بر کسی پوشیده نیست که یکی از ارکان قدرت در عرصه اقتصاد و سیاست ، حوزه کشاورزی است. تقویت و توسعه پایدار و همه جانبه بخش کشاورزی از اولویت های اصلی دولت قلمداد می شود.

در این برهه، کشاورزی معیشتی توانایی برآورده‌سازی نیازهای رو به رشد جامعه را ندارد، بنابراین باید نگرش کشاورزی را به سوی کشاورزی مدرن و بازارگرا سوق داد و این مهم در سایه تحرک و پویایی سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و مالی محقق خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد نظر، تامین سرمایه مورد نیاز برای رفع نیازهای جاری و سرمایه‌گذاری در تولیدات فن‌آورانه و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی است. در شرایط کنونی با وجود  محدودیت‌های موجود، می‌توان با سرمایه‌گذاری هوشمند، در توسعه کشاورزی توفیق یافت.

صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، شبکه‌ای مهم از بخش کشاورزی با ساختار غیردولتی با حدود دو دهه فعالیت مثبت و اثرگذار هستند که با دارا بودن ظرفیت‌های نهادی و قانونی بسیار مناسب، زمینه توسعه کشاورزی را سبب‌ساز خواهند بود. این شبکه مردمی در حال حاضر از ۱۶۵ صندوق در کشور تشکیل شده که بیش از هشت هزار تشکل مردم‌نهاد را در دل خود جای داده و توانسته بخش مهمی از بهره‌برداران را زیر چتر خود بگیرد. تقویت پوشش جغرافیایی همه بهره‌بردارن، رونق فعالیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری هوشمندانه در زنجیره‌های تولید و بهره‌مندی از فعالیت‌های فن‌آورانه در کشاورزی بازارگرا، امکان ارتقا و استفاده از صندوق‌ها را در توسعه پایدار کشاورزی فراهم می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است: نظر به آن‌که دولت انقلابی و مردمی حضرت آیت‌الله رییسی رویکرد ایجاد کشاورزی قوی و توسعه پایدار همه‌جانبه روستایی را هدف قرارداده است، سکاندار وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف متصور برای صندوق‌های مذکور داشته باشد.

پیشنهاد سید جواد ساداتی‌نژاد از سوی رییس‌جمهوری، نویدبخش ایجاد زمینه‌های شکوفایی اهداف صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و توسعه پایدار کشاورزی به عنوان ایجاد کننده تولید، اشتغال، امنیت غذایی و عامل محوری در استقلال و امنیت کشور خواهد بود.

بدین‌وسیله حمایت خود را از ساداتی‌نژاد که فردی عالم و باتجربه در بخش کشاورزی است، اعلام کرده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با رای قاطع خود به وی، زمینه حمایت بیشتر از صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری، روز چهارشنبه گذشته (٢٠ مرداد ١۴٠٠) سیدجواد ساداتی‌نژاد را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
وی متولد اول تیرماه ۱۳۵۱ کاشان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده داشته است.

سعادتی‌نژاد که دکترای آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

ریاست دانشگاه کاشان، معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران و دبیری کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی این وزیر پیشنهادی است.
ساداتی‌نژاد پس از تحصیل در رشته علوم تجربی در دبیرستان امام خمینی(ره) کاشان، مدارج علمی را در مقاطع کارشناسی در رشته مهندسی منابع طبیعیآبخیزداری، کارشناسی ارشد در رشته مهندسی منابع طبیعی گرایش آبخیزداری و دکتری در رشته مهندسی هیدرولوژی، به ترتیب در دانشگاه های مازندران، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه دولتی مسکو طی کرد. 

عضویت در اداره جهاد سازندگی به عنوان معاون اداره آبخیزداری و مجری چندین پروژه بخش سیلاب و آبخیزداری در شهرستان کاشان ۷۸-۱۳۷۳، عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست صندوق پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری ۹۴-۱۳۸۷، عضویت در شورای تحقیقات آب کشور۹۴-۱۳۹۳، دبیری کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف ۹۳-۱۳۸۹،  عضویت در هیات ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ۹۳-۱۳۹۰، عضویت در هیات ممیزه سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی ۹۳-۱۳۹۱، سردبیری نشریه علمی پژوهشی اکوهیدرولوژی دانشگاه تهران ۱۳۹۲ تاکنون و ریاست فراکسیون آب مجلس دهم از دیگر سوابق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

وی به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ به عنوان نماینده منتخب مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل به مجلس دهم و مجلس یازدهم راه یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =