کد خبر: 17579
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
اراضی

رئیس اداره ممیزی وحد نگاری منابع طبیعی استان همدان در خصوص موفقیت های اداره کل منابع طبیعی استان در جانمایی و تثبیت مالکیت اراضی ملی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان همدان در راستای اجرای قانون کاداستر که از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیاتی شده، موفق شد از مجموع ۹۰۵هزار هکتار اراضی ملی استان میزان ۶۲۱۸۷۱ هزار هکتار را تثبیت مالکیت نماید.

به گزارش روستانیوز، مجید ملکی در خصوص سامانه طرح شمیم بیان کرد: شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها با استفاده از گیرنده های ماهواره ای می تواند مختصات جغرافیایی را با خطای حداقلی برداشت نماید که این امر سبب افزایش دقت نقشه های ثبتی شده اما پیش از این برای موقعیت یابی حدود املاک از سیستم جی پی اس های دستی استفاده می شد که اختلافی در حدود ۲ الی ۳ متر را نشان می داد.

وی با توضیح در خصوص سامانه مانیتورینگ طرح شمیم گفت: با استفاده از این سامانه عملکرد نقشه برداران در تمامی واحدهای ثبتی به صورت آنلاین می توان رصد کرد و چنانچه اخلالی در سیستم به وجود بیاید کارشناسان امربلافاصله مشکل را بررسی و به رفع آن می پردازند.
ملکی بر ضرورت سرعت بخشی به فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد اراضی ملی تأکید کرد و تثبیت مالکیت بالغ بر ۶۲۱ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان را ماحصل عزم راسخ و اراده جهادی کارکنان منابع طبیعی در جهت پیشبرد برنامه سازمانی دانست  واز تلاش پرسنل خدوم ادارات ثبتی استان در این امر تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد با مدیریت مطلوب و صحیح، تداوم نتایج مطلوب در زمینه حفظ وحراست از انفال را شاهد باشیم.
رئیس اداره ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان تصریح کرد: با ثبیت عرصه مالکیت ۶۲۱ هزارو۸۷۱ هکتار از اراضی ملی استان همدان، از هرگونه اخذ اسناد معارض با هدف تصرف این اراضی توسط متخلفان وسود جویان ممانعت به عمل خواهد آمد.
 ملکی ادامه داد: با اجرای این طرح و ثبت اراضی ملی در "سامانه کاداستر" سازمان ثبت اسناد، سند تک برگی برای اراضی منابع طبیعی صادر می شود و از هرگونه دخل و تصرف اشخاص و معارضان به انفال جلوگیری می‌شود.
 وسعت عرصه های منابع طبیعی استان ۹۰۵هزار هکتاراست که از این میزان ۸۲۲هزار هکتار مراتع ونزدیک به ۴۵هزار هکتار وسعت عرصه های جنگلی، اراضی جنگلی، جنگل دست کاشت وذخیره گاه جنگلی است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =