کد خبر: 141
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
بیمه کشاورزی

شرکت‎های تعاونی تولید روستایی و سهامی زراعی در راستای توسعه بیمه محصولات کشاورزی پیشگام شدند و اجرای تفاهم‎نامه‎ چهارساله توسعه بیمه محصولات زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، منابع طبیعی و عوامل تولید را برعهده گرفتند. 

به گزارش روسنا، نادر علیزاده مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری مرکزی تعاون روستایی گفت: به‎منظور توسعه کیفی و شکل‎گیری نظام پایدار و موثر صنعت بیمه و ایجاد ثبات و امنیت تولید و تحت پوشش بیمه قرار دادن تمامی فعالیت‎های اتحادیه‎ها، شرکت‎های تعاونی تولید روستایی و سهامی، تفاهم‎نامه‎ای بین سازمان مرکزی تعاون روستایی، صندوق بیمه کشاورزی و اتحادیه مرکزی شرکت‎های تعاونی تولید روستایی کشور به امضا رسید. 

وی ادامه داد: بر این اساس، حسین شیرزاد، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، محمدابراهیم حسن‎نژاد، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی و محمدرضا رزاقی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‎های تعاونی تولید روستایی کشور هر کدام به نیابت از سازمان خود پای این تفاهم‎نامه را امضا کرده‎اند.

 مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری مرکزی تعاون روستایی با اشاره به مفاد این تفاهم‎نامه تصریح کرد: در این تفاهم‎نامه مقرر شد توسعه بیمه محصولات زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، منابع طبیعی و عوامل تولید و نیز همکاری در زمینه ارائه راهکارهای موثر در تثبیت درآمد اتحادیه‎ها، شرکت‎های تعاونی تولید روستایی و سهامی زراعی در سطح کشور در دستور کار قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، بنا بر تعهدات این صندوق، برای حق بیمه سهم کشاورز عضو اتحادیه‎ها، شرکت‎های تعاونی تولید و سهامی زراعی، تخفیف در نظر گرفته می‎شود.

علیزاده با اشاره به دیگر تعهدات این صندوق افزود: تهیه و ارائه بسته‎‎های تشویقی از جمله تگرگ در محصولات مختلف و با تعهدات مختلف، توسعه بیمه ماشین‎آلات و عوامل تولید بیمه حوادث حین کار ناشی از کار با ادوات و عوامل تولید و در اولویت قرار دادن سازمان در جبران خسارات وارده و تامین مالی در دستور کار این صندوق قرار دارد.

این تفاهم‎نامه در ۷ ماده و ۲تبصره و ۲۷ بند، از تاریخ ابلاغ (۹۷.۷.۲۴) به مدت چهار سال معتبر است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود. همچنین براساس توافق صورت گرفته، اتحادیه مرکزی شرکت‎های تعاونی تولید روستایی کشور به‎عنوان مجری این تفاهم‎نامه انتخاب شد.

منبع: سازمان مرکزی تعاون روستایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =