کد خبر: 11006
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
ورزش

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین از افتتاح ۲۶ خانه ورزش روستایی جدید در استان قزوین خبرداد.

 به گزارش روستانیوز، اکرم نجفی با اعلام این خبر گفت: فردا سه‌شنبه با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محله‌ای ۲۶ خانه ورزش روستایی جدید در استان قزوین افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری اضافه کرد: ساختمان محل این خانه‌های ورزش را دهیاری‌ها تامین می‌کنند و اداره کل ورزش و جوانان هم وسایل و تجهیزات ورزشی آن را تامین می‌کند که در بدو امر ایجاد این خانه‌ها و انتصاب یک جوان روستایی به عنوان متصدی این خانه‌ها حداقل ۲۶ شغل برای روستا‌های هدف ما ایجاد می‌شود.

نجفی بیان کرد: علاوه بر ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی ایجاد این خانه‌های ورزش روستایی منجر به شناسایی استعداد‌های ورزشی در مناطق روستایی و مهمترین نقش را در پر کردن اوقات فراغت اهالی روستا‌ها جوانان، نوجوانان و زنان روستایی خواهد داشت.

وی برگزاری مسابقات بین خانه‌های ورزشی را از مصادیق ایجاد نشاط اجتماعی در روستا‌ها دانست و ادامه داد: با این حال یکی از مشکلات ما در مورد تجهیز این خانه‌های ورزش روستایی گرانی سرسام‌آور قیمت تجهیزات و وسایل ورزشی است.

این مسئول، میز پینگ پونگ، دارت، میز شطرنج و امکانات برگزاری ورزش‌هایی مانند فوتبال و والیبال از قبیل توپ و تور را از امکانات ورزشی خانه‌های یادشده برشمرد و گفت: در برخی از روستا‌هایی که پیشتر خانه‌های ورزش روستایی در آن‌ها احداث شده، درخواست اهالی و سکنه روستا برای استفاده از این خانه‌های ورزش بسیار زیاد است و به همین خاطر از ما درخواست کرده‌اند که حداقل ۲ ست ورزشی به آن‌ها اختصاص دهیم.

نجفی یادآور شد: درخواست این اهالی برای تهیه و ارسال تجهیزات ورزشی به خانه‌های روستایی در حال بررسی است و به محض تایید و تامین بودجه این وسایل برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =