کد خبر: 10769
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
00

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در جلسه هم افزایی و پایش روند پیشرفت نواحی صنعتی جدید در مناطق روستایی گفت: طرح راه اندازی ۱۱ ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان به منظور اشتغالزایی، نگهداشت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت در حال پیگیری است.

به گزارش روستانیوز، صمیمیان  با بیان اینکه طرح راه‌اندازی ۱۱ ناحیه صنعتی در روستاهای استان سمنان طبق ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه است افزود: توجه به صنایع تبدیلی ، گردشگری روستایی و طرح های نوآورانه در مناطق روستایی استان سمنان سهم موثری در اشتغالزایی دارد و باید این راهبرد در هنگام برنامه‌ریزی مدنظر باشد.

صمیمیان ادامه داد: طرح ایجاد ۱۱ ناحیه صنعتی در مناطق روستایی ۶ شهرستان استان سمنان با رویکرد استقرار صنایع سبز و صنایع تبدیلی دنبال و پیش بینی می‌شود درصوت رفع موانع و بهره‌برداری از این طرح علاوه بر رونق اقتصادی در استان می‌تواند به بهبود وضعیت معیشت، ایجاد اشتغال در روستاهای استان و کاهش مهاجرت کمک کند.

او ابراز داشت: برای ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان در گام اول باید مکان‌یابی انجام شود و سپس با تایید امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی جهت تامین زیرساخت‌ها مانند آب، برق ازطریق مراجع ذیربط تخصیص یابد .

صمیمیان ادامه داد: عملیاتی شدن طرح ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان نیازمند هم‌افزایی و همرایی بخش‌های مختلف است و انتظار می‌رود با تحقق این طرح تا حد زیادی با رفع دغدغه‌ اشتغال، جمعیت روستایی تثبیت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =