حبوبات

کارشناس مسئول زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

غفور آقایی در گفت و گو با روسنا (روستانیوز) با بیان اینکه 6 هزار و 500 هکتار از اراضی استان اردبیل امسال به صورت پاییزه به زیر کشت انواع حبوبات رفته است، عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل ترغیب بهره برداران به کشت انتظاری حبوبات این است که از حداکثر رطوبت خاک استفاده شود و حداکثر بهره وری را کشاورزان بتوانند از حداقل آب مصرفی داشته باشند.

وی افزود: کشت ارقام نخود منصور، عادل، هاشم و ... در سطح استان اردبیل در بین زارعین ترویج شده است چراکه این ارقام سازگاری خوبی با شرایط مختلف آب و هوایی استان دارند و به دلیل کارایی بالا در مصرف آب کشاورزی ارقامی بسیار مناسب برای کشت انتظاری در استان است.

کارشناس مسئول زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: سیاست توسعه کشت انتظاری و یا زندانی حبوبات در دستور کار مدیریت زراعت استان قرار دارد و یکی از موفق ترین طرح هایی است که در بخش زارعت در حال اجراست چراکه از یک طرف باعث مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی می شود و از طرف دیگر باعث افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح می شود.

وی ادامه داد: توصیه ما به کشاورزان این است که ارتباط تنگاتنگی با کارشناسان زارعت و ترویج مدیریت های جهاد کشاورزی محل زندگی خود داشته باشند و به توصیه ها و راهنمایی های آنان عمل کنند.

آقایی گفت: یکی از معضلات مهی که کشاورزان در کشت انتظاری با آن روبه‌رو هستند رویش سریع علف‌های هرز در مزارع حبوبات است که آن هم با توصیه علف‌کشهای انتخابی به راحتی مهار می‌شود؛ به همین دلیل نیز حبوبات‌کاران استان نباید هیچ2گونه نگرانی از این بابت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =