کد خبر: 796
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
گندم

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت کشت مناسب، یکنواختی سطح سبز و استقرار بوته در مزارع ، اگر شرایط زراعی ما به همین صورت ادامه پیدا کند امسال جز سال‌های خوش گندم خواهد بود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، اسمعیل اسفندیاری‌پور یادآورشد: علی‌رغم کاهش سطح زیر کشت گندم، سعی شده با اتخاذ روش‌های افزایش بهرهوری آب از جمله آبیاری تیپ و قطرهای و مدیریت خوب، جبران کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی پروژه مشترک با سیمیت در راستای افزایش تولید گندم، می‌گوید: روش‌های جدید کشت وکار از جمله کشت روی پشته های دائمی و کف کار با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از ارقام جدید در دستور کار قرار گرفته تا با افزایش عملکرد و تولید به نوعی جبران کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

اسفندیاری‌پور با بیان این‌که در سنوات اخیر سطح زیر کشت گندم در کشور حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده اما با اقدامات فنی و افزایش بهره‌وری تولید گندم افزایش یافته است، تاکید کرد: با همت کشاورزان و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود امسال برای چهارمین سال پیاپی از واردات گندم بی‌نیاز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =