سلیمی

عدم استفاده از ظرفیت‌های ناب گردشگری جمهوری اسلامی ایران موجب شده است که نتوان از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی این صنعت مولد بهره برد تا شرایط اقتصادی کشور را به نوعی ساماندهی کرد.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: عدم استفاده از ظرفیت‌های ناب گردشگری جمهوری اسلامی ایران موجب شده است که نتوان از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی این صنعت مولد بهره برد‌ تا شرایط اقتصادی کشور را به نوعی ساماندهی کرد.

توسعه راهنمایی گردشگری بین‌المللی راهکاری اساسی برای جذب توریست خارجی به کشور تلقی می‌شود، متأسفانه در حال حاضر برخی از آثار تاریخی در حوزه گردشگری غریب هستند. برای توسعه اقتصادی گردشگری الزامی است که آثار باستانی کشور با برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی توسط راهنمایی گردشگری برای توریست‌های داخلی و خارجی تشریح شود تا گردشگران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، ایران را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

توسعه صنعت گردشگری در کشور نیازمند ایجاد تحول در زیرساخت‌های گردشگری از جمله مراکز اقامتی و آنلاین بودن نقشه گردشگری است تا بتوان به‌سرعت صنعت گردشگری را به‌سمت توسعه اقتصادی حرکت داد.

صادرات صنایع دستی و در نهایت ارزآوری برای کشورمان از دل صنعت گردشگری ایجاد می‌شود؛ بنابراین برای کاهش فشارهای اقتصادی به کشور می‌بایست به طریق کاربردی توسعه صنعت گردشگری مدنظر قرار بگیرد.

ظرفیت‌های گردشگری راهکاری اساسی برای دور زدن حلقه تحریم‌هاست کمبود اقامتگاه و نبود راهنمایی گردشگری از موانع اساسی در حوزه جذب توریست تلقی می‌شود. باید توجه داشت که امروزه گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه مورد توجه قرار دارد و می‌توان این فرصت مهم را که متأسفانه در سال‌های گذشته مغفول مانده بود احیاء و جایگاه خود را در دنیا تثبیت کرد.

ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است و به‌منظور تحقق اهداف 1404 و رسیدن به 20 میلیون گردشگر لازم است کسانی که دغدغه توسعه کشور را دارند با عزم جدی در راستای این هدف گام بردارند. بخش مهمی از فعالان عرصه اقتصاد در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی به این باور رسیده‌اند که از طریق هدایت سرمایه‌ها و امکانات موجود می‌توان رونق اقتصاد را در بخش گردشگری فراهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =