کد خبر: 641
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
روستا

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: بوم‌گردی و گردشگردی روستایی با توجه به موقعیت خاص استان و برخورداری از مواهب طبیعی، توجه کارشناسان به مباحث آموزش بهره‌برداران کشاورزی و زنان روستایی بالاخص در مناطق کم برخوردار را می‌طلبد. 

علیرضا خواجوی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی در گفت و گو با روسنا (روستانیوز) عنوان کرد: کارگاه آموزشی «گردشگری روستایی و تاثیر آن بر توسعه روستایی»  ویژه کارشناسان امور زنان روستایی شهرستان های استان در حال برگزاری است .

وی ادامه داد: بهره‌برداری از کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستا در جهت بهبود زندگی جامعه روستایی از موضوعات حائز اهمیت در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و ترویجی است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی استعدادها و قابلیت‌های منطقه‌ای طی زمان استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی و با مدیریت پهنه‌های تولیدی انجام و در قالب پروژه‌های متعدد از جمله طرح یک روستا یک افتخار ارائه شده است.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی تصریح کرد: بوم‌گردی و گردشگردی روستایی با توجه به موقعیت خاص استان و برخورداری آن از مواهب طبیعی و امتیازات ویژه لزوم، توجه کارشناسان به مباحث آموزش بهره‌برداران کشاورزی و زنان روستایی بالاخص در مناطق کم برخوردار را می‌طلبد. 

خواجوی تصریح کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، بحران آب و کاهش بهره‌وری اراضی کشاورزی در برخی مناطق استان توجه به سایر ظرفیت‌ها برای حفظ و بهبود توان اقتصادی خانوارهای روستایی به ویژه از طریق جلب مشارکت زنان و دختران روستایی می‌تواند نقش مهمی در برون رفت از آسیب‌ها، عوامل ریسک‌پذیر بخش کشاورزی و بهبود وضعیت معیشت خانوارهای روستایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =