زنبور عسل

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش ۱۲ درصدی تولید عسل خبر داد و گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده، امسال بیش از هزار تن عسل در استان تهران تولید شده است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، احمد مینایی با اشاره به اجرای طرح سرشماری زنبورداران استان تهران در مهرماه سال جاری گفت: طبق آخرین سرشماری ۸۸۰ زنبوردار با ۱۰۹ هزار و ۷۹۵ کلونی مدرن و ۵۲۶ کندوی بومی در استان تهران فعال هستند.

وی با اشاره به تولید فرآورده های زنبور عسل در استان تهران افزود: امسال ۱۲۲ کیلوگرم ژل رویال، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم گرده گل، ۱۵ تن موم و یکهزار و دویست کیلوگرم بره موم توسط زنبورداران استان تهران تولید شد.

به گفته مدیر امور طیور و زنبورعسل استان تهران، شهرستان دماوند با ۴۸ هزار و ۲۱۲ کلونی و۲۸۳ زنبوردار جایگاه اول استان و شمیرانات و فیروزکوه در رده های بعدی قرار دارند.

مینایی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی زنبورداران سطح استان گفت: سال گذشته ۷۳۰ زنبوردار در استان تهران فعال بودند که امسال به ۸۸۰ نفر رسید.

وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار هکتار باغات بارور در سطح استان، از امکان استقرار ۱۱۱ هزار کلونی زنبور عسل در این باغات خبر داد و گفت: باتوجه به تاثیر گرده افشانی بر افزایش تولید محصولات باغی به دنبال توسعه زنبورداری در منطقه هستیم.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ایران پس از چین و ترکیه رتبه سوم تولید عسل را در دنیا دارد، گفت: سرانه مصرف عسل ۶۳۰ گرم بوده که در سال ۹۶ به ۱۰۷۰ گرم ارتقا یافته و سرانه تولید عسل ۶۶۰ گرم بوده وبه ۱۰۹۰گرم رسیده است.

وی افزود: استان تهران به عنوان پایلوت کشوری طرح گرده افشانی باغات، این طرح را در باغات سیب و گیلاس در شهرستان های دماوند و شمیرانات به اجرا درآورده است که درحال حاضر این دو شهرستان رتبه اول و دوم صنعت زنبورداری استان را به خود اختصاص داده اند؛ همچنین ساماندهی زنبورستان های دشت لار را از سال ۹۵ در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =