جلسه

لزوم رفع مشکلات در بازار تولیدات روستایی، ایجاد بیش از 11 هزار طرح اشتغال در سال جاری و ... از جمله مباحثی است که در جلسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح شد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیووز)، جلسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور امید معاون توسعه روستایی، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، عسگری آزاد معاون و جعفری مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد.

امید معاون توسعه روستایی در این جلسه به ظرفیت های معاونت توسعه روستایی و جنبه حاکمیت و سیاستگذاری اشاره کرد و گفت: مدیریت باید با 2  دیدگاه انجام شود یکی اینکه کار اجرایی انجام شود و دیگری  مطالبه گری، هماهنگی و هم‌افزایی کار برای روستا است.

وی با اشاره به 49 دستگاه خدمت‌رسان به روستاها عنوان کرد: معاونت توسعه روستایی نباید پنجاهمین دستگاه باشد چراکه یک دستگاه حاکمیتی و سیاستگذار هستیم. 49 دستگاه در برخی مواقع نه تنها هم افزا نبوده اند بلکه در برخی مواقع کارهای دیگری را در انجام وظیفه خنثی کرده اند.

معاون توسعه روستایی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری که فرمودند کار برای مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با وزرای جدید و رئیس کل بانک مرکزی و شهردار تأکید داشتند همه باید کمک کنند تا مناطق محروم به سرانجام برسد.

مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: انتخاب مجموعه های قدراقتصادی، فعال کردن بخش خصوصی و برخی بانک ها که آماده هستند به روستاها خدمت کنند، برای رفع مشکلات روستاییان لازم است و باید پیگیری شود.

وی تاکید کرد که پروژه هایی که برای افتتاح اولویت ندارند باید کنار زده شوند و پروژه هایی که الزام دارند را مدنظر قرار داد.

مخبر ادامه داد: مشکلات در بازار تولیدات روستایی که محصولات روستایی را چگونه راحت و آسان به بازار عرضه کنیم باید رفع شود.

جعفری مدیرعامل بنیاد برکت هم با حضور در این جلسه به ایجاد  حدود 11 هزار و 313 طرح اشتغال صرفا در مدل اجتماع محور برای سال 97، اقدامات بنیاد برکت در زمینه خدمت رسانی، طرح سهاب، طرح آسمانی و طرح آفتاب و ایجاد 10 هزار شغل با اجرای این طرح ها تا پایان سال جاری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه بنگاه محور مشارکتی در 350 طرح اقتصادی مشارکت کرده ایم، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی یک هزار و 111 مدرسه تحویل داده شده و از مجموع 2 هزار مدرسه، 8 هزار میلیارد سرمایه گذاری کرده ایم.

جعفری گفت: 2 هزار و 335 روستا با مدارس برکت تحت پوشش قرار گرفته اند ضمن اینکه با انجام اقدامات فرهنگی نیز یک هزار و 450 روستا تحت پوشش قرار گرفته اند همچنین با 4 هزار و 200 میلیارد ریال، ایجاد 30 هزار واحد مسکن برای زوجین با همکاری بنیاد مسکن و ... از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =