کد خبر: 41037
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
بازدید مشاور وزیر در امور زنان از مزرعه پرورش حلزون در نیشابور

مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی از مزرعه پرورش حلزون آچاتینا در شهرستان نیشابور بازدید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز، مریم طهماسبی مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی به همراه مدیر و معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، معاون هماهنگی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس انجمن ملی تولید حشرات مفید، مسئول زنان روستایی سازمان و رئیس اداره آموزش و ترویج شهرستان نیشابور از مزرعه پرورش حلزون آچاتینا در شهرستان نیشابور بازدید کرد.

گفتنی است، این بازدید با هدف بررسی وضعیت اشتغال خانگی زنان انجام شد و ذیل این بازدید موانع و مشکلات این نوع کسب و کارها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، پرورش حلزون آچاتینا در نیشابور کسب و کار کوچک با کاربرد چند وجهی است که در رسته‌های آرایشی وبهداشتی، زینتی، پزشکی، طب سنتی وصنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرورش حلزون آچاتینا در اواخر سال ۱۴۰۱ در شهرستان نیشابور شروع و با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شده است و در حال حاضر بسیاری از زنان خانه دار با آموزش‌های رایگان وسرمایه اندک مشغول به این فعالیت شده اند.

با توجه به اقلیم مناسب کشور در نقاط مختلف، می‌توان کسب و کارهای کوچک سودآوری را در حوزه کشاورزی به راه انداخت اما آنچه در مرحله اول مطرح است، آگاهی داشتن کامل از جنبه‌های مختلف ایده و در نهایت سود آور بودن کسب و کار است و پرورش حلزون یکی ازاین ایده‌های پر سود برای زنان خانه دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =