کد خبر: 40998
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
انعقاد تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری سازمان‌ مرکزی تعاون روستایی و اتکا

تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری بین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سازمان اتکا منعقد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان تعاون روستایی ایران، در نشستی با حضور سرپرست و معاونین سازمان مرکزی تعاون روستایی با مدیرعامل، معاونین و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اتکا در محل این سازمان، تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری فی مابین به امضای طرفین رسید.

فعالیت ۶ هزار تعاونی روستایی در تامین نهاده و خرید محصولات کشاورزی

ایوب فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این نشست، اقدام ستودنی اخیر نیروهای مسلح در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی را مایه خرسندی مردم سلحشور ایران اسلامی دانست و با تبریک روز ارتش به جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امنیت نظامی در حلقه اول اقتدار کشور است.

وی با بیان این که امنیت غذایی نیز امری ضروری است که منجر به تامین امنیت اقتصادی جامعه می‌شود، افزود: سازمان اتکا نیز متعلق به جامعه نظامیان کشور است که در حوزه تامین امنیت غذایی قدم‌های موثری برداشته است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر این که مصلحت و منافع مردم به عنوان مهمترین اولویت این سازمان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سازمان تعاون روستایی بازوی اجرایی وزارت جهادکشاورزی است و تشکل‌های تحت نظارت این سازمان به سرعت در زمان بحران‌ در بخش کشاورزی ورود کرده و به رفع آن اقدام می‌کنند.

وی با برشمردن توانمندی‌های شبکه تعاونی‌های تحت نظارت، راهبردهای این سازمان در سال جدید را توانمندسازی مالی و بازرگانی بیان کرد.

فصاحت با بیان این که بیش از ۶ هزار تعاونی روستایی فعال در کشور وجود دارد که فعالیت‌های تامین نهاده و خرید محصولات کشاورزان را انجام می‌دهند، اضافه کرد: در این راستا در سال گذشته بیش از ۱۱.۵ میلیون تن محصول از کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه فی مابین دو سازمان تعاون روستایی و اتکا در حوزه پرسنلی نیز اقدام بسیار مناسبی بوده و سازمان تعاون روستایی نیز در حوزه تامین اقلام و کالاها (گوشت قرمز، مرغ، شیلات و ...) مورد نیاز سازمان اتکا با تمام تلاش فعالیت خواهد کرد.

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران، مشارکت دو سازمان در حوزه‌های دانش‌بنیان مانند کشت بافت و نهال را هم‌افزا عنوان کرد و گفت: قدرت شبکه‌ای تعاون روستایی می‌تواند در دستیابی به اهداف بخش کشاورزی و یاری‌رسانی به قشر کشاورز موثر باشد، زیرا این شبکه با فعالیت در حوزه اقتصاد تعاونی، سود حاصل از این فعالیت‌ها را به خرده مالکین و کشاورزان می‌رساند.

ارائه محصولات کشاورزی با تعامل سازمان‌های اتکا و تعاون روستایی ایران

مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا نیز در این نشست، ضمن تشکر از نیروهای مسلح کشورمان در اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق، این اقدام را عامل امنیت کشور دانست.

وی مشارکت با سازمان‌های دولتی، تولیدکنندگان و مردم را یکی از ۳ رویکرد اصلی این سازمان عنوان و بیان کرد: تعامل سازمان‌های اتکا و تعاون روستایی باعث خشنودی مردم و کشاورزان خواهد شد زیرا همکاری دو سازمان، منتفع شدن آحاد جامعه را در پی دارد.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به سابقه همکاری این دو سازمان در گذشته، افزود: دریافت محصولات مورد نیاز سازمان اتکا مانند برنج، حبوبات، چای، شیلات، گوشت قرمز، مرغ، صنایع تبدیلی و ... از کشاورزان و به واسطه شبکه تعاون روستایی، یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

در ادامه این نشست، معتمد معاون سازمان تعاون روستایی ایران نیز گفت: از توانمندی‌های شبکه تعاونی‌های تحت نظارت سازمان نیز می‌توان به سهم تولید ۵۰ درصدی و جمع‌آوری ۳۲ درصدی شیر در کشور، تولید و تامین ۱۰۰ درصد نیاز تخم‌مرغ کشور، مدیریت تولید و توزیع مرغ گوشتی توسط شبکه اشاره کرد که در کنار سایر فعالیت‌های این شبکه‏ منسجم می‌تواند به بهتر اجرا شدن این تفاهم کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =