کد خبر: 40979
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
گندم؛ اعجاز طبیعت و موهبتی برای بشریت

رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی روز ملی گندم و نان را یادآور تلاش کشاورز گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران به سوی خودکفایی و استقلال غذایی عنوان کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، فاطمه زارعان در پیامی «روز ملی گندم و نان» را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند نان و خداوند جان

گندم از اعجاز طبیعت و یک موهبت‌ الهی برای بشریت است . انسان از آغاز خلقت همچنان که با آب تشنگی خود را رفع کرده، با نان جسم خود را از بی‌تابی، ضعف و گرسنگی حفظ کرده است تا آب و نان با هم، سنگ بنای تداوم حیات بشری بر کره خاکی باشند.

در فرهنگ ایرانی و اسلامی، نان اهمیت و قداست خاصی دارد، تا جایی که رسول خدا(ص) برای نان امت خود دعا کرده و فرمودند:" خدایا به نان ما برکت بده و میان ما و آن جدایی میفکن"

معرفی روزی به نام « گندم و نان» در تقویم رسمی کشور ضمن تقویت فرهنگ عمومی برای توجه دقیق‌تر به اهمیت این نعمت خدادادی، مایه دلگرمی کشاورزان این عرصه شده است.

۳۱ فروردین، روز ملی "گندم و نان" یادآور تلاش کشاورزِ گندمکار در تولید محصول استراتژیک گندم و حرکت کشاورزی ایران برای رسیدن به خودکفایی در تولید و استقلال غذایی است این روز ملی را به همه کشاورزان و سنگربانان دفاع از حریم امنیت غذایی تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم تک تک ما ملت ایران " همه با هم " با توجه به اهمیت زنجیره تولید و مصرف گندم، آرد و نان بر همت والای خویش برای فرهنگ صحیح مصرف و کاهش ضایعات تولید و مصرف نان و گندم به عنوان یک هدیه ناب الهی، بیشتر تلاش کنیم و قدردان کار و تلاش کشاورزان و مدیران عرصه تولید و ملت شریف و بزرگ ایران باشیم.

فاطمه زارعان

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =