کد خبر: 40881
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
ضرورت پایش به موقع مزارع و باغات در راستای حفظ محصول از آفات

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه همه جانبه و پایش به موقع مزارع و باغات از غافلگیری ما توسط بیماری‌های گیاهی جلوگیری می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم که به صورت وبیناری در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد به کشاورزان گفت: در بهمن و اسفند سال ۱۴۰۲ و در ابتدای سال جاری، بارش های خوبی داشتیم که این باران علاوه بر بهبود شرایط آبی باعث رشد آفات و بیماری ها هم شده است.

وی افزود: علاوه بر آن حدود ۲ درجه افزایش دما در کشور داشتیم که این امر موجب رشد و توسعه آفات و بیماری ها می شود، لذا توصیه اکید ما در سازمان حفظ نباتات توجه ویژه به سمپاشی به موقع مزارع داشته باشند.

جلیلی مقدم بر لزوم توجه همه جانبه و پایش به موقع مزارع و باغات تاکید کرده و گفت: این اقدامات مانع غافلگیری ما توسط بیماری های گیاهی می شود.

وی ادامه داد: حفظ نباتات به عنوان یکی از مولفه های اصلی در کنار تولید، برای حفظ محصول فعالیت و تلاش می کند و ما در این سازمان، وظیفه اطلاع رسانی بر اساس روش های نوین پیش آگاهی و نظارت بر کنترل آفات را بر عهده داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =