کد خبر: 40723
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی راهکار اصلی افزایش بهره‌وری و ضامن امنیت غذایی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در مکانیزه کردن بخش کشاورزی، حمایت و توجه خاص به شرکت‌های تولید کننده ادوات و دنباله‌بندها و همچنین شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین‌سازی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در مکانیزه کردن بخش کشاورزی حمایت و توجه خاص به شرکت‌های تولید کننده ادوات و دنباله‌بندها و همچنین شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین‌سازی است.

وی افزود: تضعیف شرکت‌های تولید کننده کشور با کوتاهی در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید شرکت‌های داخلی خیانت به امنیت غذایی کشور است و مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با همکاری خوب دفتر توسعه ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت همواره با تکیه بر توان داخلی از تولید داخل حمایت کرده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ادامه داد: از شرکت‌های تولید کننده داخل بخصوص شرکت تراکتورسازی و کمباین‌سازی ایران انتظار داریم در شرایط تحریم و کمبود منابع ارزی کشور با توان مضاعف و افزایش تیراژ و کیفیت تولید مسیر تولید را برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی هموار کنند که خوشبختانه این دو شرکت که بیش از ۹۷ درصد تولیدات تراکتور و کمباین کشور را عهده‌دار بوده و حاصل تلاش مضاعف همکاران‌مان در وزارت صمت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی هستند، مسیر افزایش تولید و کیفیت را در پیش گرفته و امیدواریم شاهد رضایت بیش از پیش کشاورزان در تأمین ماشین‌های کشاورزی باشیم.

وی یادآور شد: انتظار ما از این دو شرکت تاثیرگذار در مکانیزاسیون کشاورزی در سال مزین به رشد تولید و مهار تورم، افزایش تیراژ تراکتور و کمباین و ارتقای کیفیت است تا شاهد رضایت روزافزون کشاورزان و کاهش نارضایتی حاصل از صف انتظار زحمت‌کشان عرصه امنیت غذایی کشور باشیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: ظرفیت شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین بخش خصوصی با تعداد تولید سالانه محدود، استعداد بالقوه صنعت تولید و تامین ماشین‌های کشاورزی است که با تقویت توان و توجه ویژه به رفع مشکلات این شرکت‌ها می‌توان کسری عرضه این دو ماشین حیاتی در امنیت غذایی را کاهش داد.

به گفته وی، امروزه تنوع تولید در زیربخش‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامپروری، مرغداری و جنگل و مرتع ضرورت تنوع‌بخشی به تأمین نیرومحرکه را افزون کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =