کد خبر: 40672
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
ضرب‌الاجل به کشاورزان برای دریافت یکتا

تمامی تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله باغداران، کشاورزان، پرورش‌دهندگان ماهی، دامداران و ... ملزم به دریافت مجوز الکترونیکی کسب‌وکار شدند.

به گزارش روستانیوز، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال آینده تمام تسهیلات بخش کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی از طریق شناسه یکتا پرداخت می‌شود و فعالان این بخش تا پایان امسال برای دریافت این کد فرصت دارند.

امیر سیاح افزود: به‌طور کل هر کسی که می‌خواهد در کشور کسب‌وکاری راه‌اندازی کند باید مجوز دریافت کند با این کار تمام فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی شفاف و مشخص می‌شود چه کسی چه محصولی را تولید و به چه کسی فروخته است.

سیاح اضافه کرد: تلاش داریم سامانه صدور مجوزها به‌گونه‌ای باشد که همه تولیدکنندگان از سال ۱۴۰۳ ملزم به دریافت مجوز الکترونیک باشند.

وی با بیان اینکه سامانه اطلاعات کسب‌وکار ایران به‌دنبال تسهیلگری در حوزه اقتصادی ازجمله کشاورزی است افزود: هر فرد فعال اقتصادی در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی که در بانک اطلاعات این سامانه حضور ندارد باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR اقدام کند.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار با تاکید بر تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تصریح کرد: براساس قانون شرایط صدور مجوزهای کسب‌وکار تسهیل می‌شود، مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل و حساب تجاری به شناسه یکتا وصل می‌شود اما با ایجاد نظارت‌های پسینی در همه مراجع صدور مجوز دقت لازم بر عملکرد صاحبان مجوز صورت می‌گیرد.

به‌گفته وی، ازجمله کارهای در دست اقدام صدور خودکار مجوز به جای دستگاه تعلل‌کننده از ابتدای زمستان است.

سیاح با بیان اینکه صدور مجوز الکترونیکی مزایای بسیاری ازجمله کنترل قاچاق دارد، اظهار کرد: باید مجوزهای کاغذی تبدیل به شناسه یکتا شوند که این اقدام رایگان بوده و حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =