دستور وزیر جهاد برای تولید یک میلیارد اصله نهال در طی ۴ سال در کرج

دستور وزیر جهاد برای تولید یک میلیارد اصله نهال در طی ۴ سال در کرج، مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در نشست خبری با خبرنگاران البرزی که به مناسبت روز خبرنگار در نهالستان بزرگ کرج برگزارشد،گفت: ۷۰۰ میلیون مترمکعب از آب دو سد کرج و طالقان از استان خارج می‌شود وانتظار داریم تا بخشی از پساب تولید شده در تهران به البرز بازگردانده شود.

به گزارش روستانیوز: اصغر بیات با بیان اینکه اکثر مناطق صنعتی استان در جنوب البرز و شهر اشتهارد واقع شده اند و ۴۵ هزار هکتار از اراضی بیابانی در جنوب استان کانون بروز ریزگرد و گرد و غبار می‌باشد که مشکلاتی را برای مناطق صنعتی و مسکونی البرز و تهران به وجود می‌آورد.

وی یکی از مشکلات استان را انتقال آب بین حوزه‌ای دانست و افزود: با توجه به مجاورت استان البرز با پایتخت ۷۰۰ میلیون مترمکعب از آب دو سد کرج و طالقان از استان خارج می‌شود که حداقل انتظار داریم تا بخشی از پساب تولید شده در تهران را به البرز بازگردانند تا بتوانیم بخشی از نیازهای بخش کشاورزی را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای تولید یک میلیارد اصله نهال در طی ۴ سال، طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی، استان البرز متعهد شده سالانه ۴۱ میلیون اصله نهال تولید کند، ادامه داد: با اعلام آمادگی دهیاری‌های کشور به شهرداری کرج مقرر گردید تا هزار هکتار جنگل کاری در ارتفاعات شمال کرج انجام شود که به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار رسیده و با مشارکت و همراهی شهرداری این طرح انجام می‌شود.

جنگل کاری حاشیه جاده ماهدشت به اشتهارد با ۴۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد و همچنین در حاشیه اتوبان غدیر جنگل کاری در اراضی ۶۰۰ هکتاری انجام خواهد شد.

بیا ت با بیان اینکه ۸۰ درصد حوزه‌های آبخیز استان سیل خیز هستند افزود: ،اظهار کرد: در سیل اخیر جاده چالوس در مکان‌هایی که آبخیزداری انجام شد شاهد مخاطرات و خسارت‌های کمتری بودیم که نمونه آن را در مرداد ۱۴۰۱ در کلاک شاهد بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در جنوب استان و صالحیه شهرستان نظرآباد داشتیم بحث شترهای سرگردان بود که بهره برداران علیرغم اینکه پروانه چرا نداشتند ولی از اراضی این منطقه استفاده می‌کردند که توسط مامورن یگان از منطقه خارج می‌شدند ولی دوباره به این اراضی باز می‌گشتند،خاطرنشان کرد: با دستور دادستان نسبت به توقیف ۹۰ نفر شتر وارد عمل شدیم، که مالکان این دام‌ها امیدوار بر رها کردن این شترها بودند ولی ما آنها را حدود ۹ روز نگهداری کردیم و در سرانجام با تعهد گرفتن از مالکان مراجعه کرده و تعهد لازم را ر رعایت چرای دام این مشکل نیز حل شد.

دستور وزیر جهاد برای تولید یک میلیارد اصله نهال در طی ۴ سال در کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =