کد خبر: 40307
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های کشاورزی با استان چینگهای چین زمینه‌ساز توسعه کشاورزی اردبیل و نقش‌آفرینی جدی‌تر استان در ارتقای امنیت غذایی کشور خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نوبخت اژدری روز پنج‌شنبه در گفت و گویی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری کشاورزی بین استان اردبیل و چینگ‌های چین در چارچوب کنفرانس همکاری‌های اقتصادی ایران و چین گفت: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز توسعه و رونق تولید و اشتغال بخش کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی در کشور خواهد شد.

وی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در چارچوب این تفاهم‌نامه طرفین همکاری‌های تجاری را در زمینه تولید گوشت گاو، گوشت گوسفند و سایر محصولات کشاورزی باکیفیت به انجام خواهند رساند و صادرات و واردات را گسترش خواهند داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، گسترش همکاری در زمینه فناوری و علوم کشاورزی از قبیل اصلاح بذور برای محصولاتی نظیر سیب‌زمینی، گندم، علوفه، دانه‌های روغنی، کنترل و دفع آفات، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و غیره را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

وی ادامه داد: تبادل متخصصان در زمینه کشاورزی، تبادل اطلاعات فنی و علمی و سازماندهی در زمینه بازدیدهای دوجانبه کارشناسان علوم کشاورزی هم از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: همچنین مقرر شد دو طرف با ساماندهی شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش کشاورزی، فعالیت‌های مربوط به نمایشگاه محصولات کشاورزی و فروش آنها در دو استان را تسهیل کنند.

وی افزود: تهیه بسترهای لازم برای ارائه خدمات فنی، مهندسی، نشست‌های مشاوره‌ای و ارتباطات صنعتی و تربیت متخصصان کشاورزی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه مذکور است.

اژدری ظرفیت‌های بخش کشاورزی اردبیل را بی‌بدیل ارزیابی کرد و گفت: توسعه همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از دانش روز کشاورزی، جذب سرمایه بویژه در بخش آموزش و زیرساخت‌های موردنیاز زمینه‌ساز استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی اردبیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در کنفرانس توسعه اقتصادی ایران و چین که این هفته با محوریت همکاری‌های استان‌های اردبیل و چینگ‌های چین برگزار شد، سه تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و مدیریت شهری به امضای نمایندگان طرفین رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =