کد خبر: 40042
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
راه روستایی

فرماندار خلخال گفت: تعداد پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان در مقایسه با آمار پروژه‌های سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده در جلسه کمیته جذب و برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: در حالی که مجموع مسیر پروژه‌های راه روستایی آسفالت شده سال قبل این شهرستان ۳۰ کیلومتر بوده است ، در سال جاری بیش از ۴۵ کیلومتر از مسیر خاکی راه‌های ارتباطی این شهرستان زیر پوشش آسفالت قرار می‌گیرد که این میزان ۱.۵ برابر راه‌های آسفالت شده روستایی سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاخص بهره‌مندی اهالی روستاهای خلخال از راه آسفالته از ۴۸ درصد به ۵۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ رسید، ابراز امیدواری کرد که با اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در سال جاری فاصله شاخص بهره‌مندی مردم روستاهای خلخال از جاده آسفالته از شاخص استانی و کشوری به حداقل برسد.

رئیس کمیته جذب خلخال با تقدیراز تلاش مسئولان اجرایی برای جذب به موقع اعتبارات سال گذشته و هزینه‌کرد آن در بخش عمرانی گفت: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی تلاش مضاعف برای آغاز به کار پروژه‌های عمرانی سال جدید و جذب به موقع اعتبارات تعریف شده از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و همچنین تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر از محل اعتبارات ملی است.

یحیی‌زاده گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌های سال گذشته و احتمال بروز تنش آبی در شهرستان، انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش تنش آبی در مناطق کم آب اقدام کنند.

فرماندار خلخال اضافه کرد: امسال ۲۶ پروژه آبرسانی روستایی برای تامین آب شرب سالم بهداشتی ۶۰ روستا از طریق اداره آب و فاضلاب شهرستان باید اجرا شود و انتظار می‌رود اداره آب و فاضلاب نسبت به آغاز و اتمام به موقع پروژه‌های پیش‌بینی شده اقدام کند.

یحیی‌زاده همچنین با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری افزود: همچنان که در سال‌های گذشته حرکت بسیار خوبی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال در اجرای این طرح‌ها دیده شده ، امسال نیز انتظار می‌رود روند اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای مهار آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =