حسینی

مراسم روز فرهنگی کرج با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، اعضای شورای شهر، مدیران شهری، اصحاب فرهنگ و هنر و شههروندان در بوستان چمران برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم روز فرهنگی کرج که با حضورمسئولان استانی و شهری برگزار شد، گفت: روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی پیشنه پراهمیت فرهنگی کرج و وضع فعلی فرهنگ و هنر در این خطه و ترسیم چشم‌انداز آینده فرهنگی کرج است که در سایه همگرایی تمامی دستگاه‌های متولی می‌توان شاهد رشد آن باشیم.
سید محمد حسینی با بیان اینکه خوشبختانه در استان البرز و شهر کرج شاهد همکاری و همگرایی تمامی و خصوصاً مجموعه مدیریت شهری در برگزاری روز فرهنگی کرج و جشنواره لاله‌ها بوده‌ایم،افزود: این امر نشان از اهمیت جایگاه فرهنگ در استان البرز و شهر کرج دارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی و جغرافیایی استان البرز و شهر کرج ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان البرز و شهر کرج و خوش آب و هوا بودن این منطقه شاهد مهاجرپذیری این خطه از کشور عزیز اسلامی‌مان بوده‌ایم و این ویژگی‌ها موقعیت خاصی به کرج داده است. خصوصاً هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی مختلف در کرج یکی از زیبایی‌های این شهر است که رنگین‌کمانی از اقوام و طوایف مختلف ایرانی در کرج سال‌هاست در کنار هم زندگی می‌کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد انتخاب گل لاله و برگزاری جشنواره لاله‌ها در کرج گفت: این انتخاب گل لاله‌ یک انتخاب پسندیده و هوشمندانه بوده است چرا که لاله در فرهنگ و ادبیات ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. به صورتی که در زمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از تعبیر لاله‌های سرافراز برای شهدای انقلاب و دفاع مقدس استفاده می‌کردیم.
حسینی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه سال ١۴٠٢ دستگاهای دولتی مکلف شده‌اند یک درصد از هزینه‌های خود را به مسأله توسعه فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی در استان‌ها اختصاص دهند که زیر نظر شورای عمومی فرهنگی مصرف شود،افزود: این یک فرصت مناسب برای رشد و تعالی فرهنگ در کرج و استان البرز است که‌امیدوارم مسئولان امر از آن کمال استفاده را ببرند.
وی خاطرنشان کرد: ما هم نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای دفاع از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی خود هستیم و در کنار مسأله تحکیم خانواده باید فرهنگ کار و تلاش را هم ترویج کنیم تا جوانان مشتاق به کار برای رشد تولید کشور راهی استان البرز و شهر کرج شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان مطرح کرد: گل لاله‌ها که گل ملی ایران و بومی استان البرز است، یادآور ریخته شدن خون جوانان برومند این مرز و بوم و شهدای جمهوری اسلامی ایران است که برای اعتلای وطن و ناموس، جان خود را در راه انقلاب و نظام فدا کردند و انتخاب بیست و یکم فروردین بعنوان روز فرهنگی شهر با ایام رویش لاله‌های شهر نشانی از جایگاه ویژه شهدا دارد.
علی قاسم پور، ضمن قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولین، نیروها، شهروندان و جوانان انقلابی این شهر که نقش مؤثری در ترویج فرهنگ این مرز و بوم دارند بیان کرد:‌امید است معرفی پتانسیل‌های شهر کرج، ایران کوچک منشأ تحولات بهتری در شهر گردد.
در پایان این مراسم، از برخی چهره‌های پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر استان البرز از جمله استاد فتحعلی بیگی هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تئاتر، سردار نادر ادیبی از یادگاران دوران دفاع مقدس و بهنام نوری‌زاده معلم و استاد قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =