جوجه

معاون اشتغال اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی از توزیع ۲۳۲۵ قطعه جوجه ۴۰ روزه بین ۱۴۵ زن سرپرست خانوار مددجوی روستایی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، جهانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش هر قطعه جوجه ۵۰ هزار تومان است و در مجموع بیش از ۱۱۶ میلیون تومان برای خرید این جوجه ها از محل منابع امدادی هزینه شده است.

وی افزود: به هر زن سرپرست خانوار ۱۵ قطعه جوجه ۴۰ روزه تحویل شده است.‌

جهانی ادامه داد: این اقدام با هدف ترغیب مددجویان به کارآفرینی و توسعه فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان و زنان سرپرست خانوار انجام شد.

وی توضیح داد: جوجه ها از نوع بومی و مقاوم به بیماری بوده است و تاکنون ۶ دوره از واکسن ها را دریافت کرده اند و احتمال بروز تلفات در میان آن ها بسیار اندک است.

این مقام مسئول بیان کرد: جوجه ها بعد از رسیدن به سن مورد نظر اگر تخم گذار بودند که خانوار می تواند از تخم مرغ تولیدی استفاده کرده و حتی برای کسب درآمد تخم مرغ های محلی تولید شده را به فروش برسانند و اگر گوشتی نیز بوده که گوشت آن مورد استفاده خانواده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن طی هفته گذشته توزیع جعبه های تخم نوغان نیز میان مددجویان این اداره کل انجام شد که اولویت توزیع آن با زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل بوده است.

در حال حاضر ۵۳ هزار و ۴۴۴ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۸۳۲ خانوار معیشت بگیر این نهاد محسوب می شوند.

حدود ۲۷ هزار و ۳۲۲ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۶۲۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در این استان خودکفا شده اند.

علاوه بر آن بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =