سیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده لذا همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و ادارات تابعه در آمادگی کامل باشند.

به گزارش روستانیوز، سیدعماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین و مدیران با محوریت، تنظیم بازار و حفظ اراضی کشاورزی، اظهار کرد: به مدیران شهرستان تأکید شده به هر طریق ممکن اطلاع رسانی لازم را برای روستاییان و عشایر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گیرد تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: لازم است کشاورزان و عشایر در این محدوده برای این بازه زمانی که بارش باران را داریم جابجایی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند تا از بروز حوادث و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

شاهرخی بیان کرد: لازم است تا اطلاع‌رسانی‌ها جهت اتخاذ تدابیر لازم، بازدید، بررسی، ارائه توصیه‌های لازم و سایر توصیه‌های مورد نیاز به کشاورزان، عشایر، دامداران، واحدهای مرغ‌داری، زنبورداران و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی و باغی، دام و طیور، گلخانه‌ها و سایر بخش‌ها و اتخاذ تدابیر مورد نیاز جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم و معمول را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازار مرغ و گوشت گفت: مدیران مربوطه بایستی از واحدهای مرغداری و کشتارگاهی فعال در حوزه خود بازدید مستمر داشته باشند.

وی افزود: همچنین توزیع گوشت گرم در کنار توزیع مرغ منجمد در سطح بازار استان صورت گیرد تا هیچ گونه کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ وجود نداشته باشد.

شاهرخی با اشاره به موضوع کشت گیاهان ممنوعه تصریح کرد: مدیران سازمانی باید حوزه‌های خود را رصد و نظارت کنند تا هیچ گونه کشت گیاهان ممنوعه صورت نگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این راستا باید حساسیت‌های لازم وجود داشته باشد و در صورت مشاهده هر مورد، آن را به سازمان گزارش دهند تا برخوردها و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی به طرح‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: مدیران شهرستان طرح‌های اجرایی حوزه عمل خود را که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در راستای معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =