کد خبر: 39892
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کمربند سبز

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: با هدف حفاظت و صیانت از زمین‌های ملی، طرح کمربند حفاظتی (کمربند سبز) به طول یک کیلومتر در زمین‌های ملی روستای بابلقانی اجرا شد.

به گزارش روستانیوز، جواد زنگنه با بیان اینکه در این کمربند سبز که با مشارکت شورای اسلامی و اهالی روستا انجام شد، گونه‌هایی از قبیل بادام، بادامک، آلبالوی وحشی (محلب)، زالزالک، شن و پسته وحشی (بنه) کاشته شد، افزود: به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به استان همدان، گروه‌های ثابت در محل سه راهی ملایر، بروجرد و نهاوند برقرار شده است.

او با اشاره به اینکه طبق تقویم کوچ کشوری سازمان منابع طبیعی، ورود عشایر به استان همدان تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع است، تصریح کرد: جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر ضروری است چراکه ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام دام عشایر و چرای بیش از حد، موجب خشکسالی، فرسایش خاک و سیلابی شدن خاک و تخریب مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه چرای زودهنگام، رعایت نشدن زمان ورود و خروج دام از مراتع، رعایت نشدن ظرفیت دام و مدت استفاده از مراتع باعث کاهش تولید علوفه، می‌شود، گفت: از بین رفتن ترکیب پوششی خاک، گونه‌های درجه یک و هجوم گونه‌های مهاجم، سفت و فشرده شدن و افزایش فرسایش خاک، افزایش روان‌آب و هدر رفت خاک از دیگر عواملی است که موجب تخریب مراتع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =