کد خبر: 39858
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
آسفالت

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان را آسفالت می‌کند. قرارداد این طرح بزرگ در نشستی با حضور استاندار کرمانشاه بررسی و پیگیری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جلسه پیگیری و تامین اعتبار طرح‌های احداث راه‌های روستایی استان کرمانشاه به ریاست «محمدطیب صحرایی» استاندار و با حضور فرمانده قرارگاه نجف اشرف غرب کشور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران مرتبط عصر دوشنبه در سرسرای جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

در این نشست موضوع انعقاد قرارداد استانداری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای احداث راه های روستایی، بررسی و دنبال شد.

استاندار کرمانشاه در این جلسه از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست که طبق یک برنامه مدون نسبت به آسفالت راه های روستایی در استان اقدام کند.

صحرایی با اشاره به همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساخت ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان از این موضوع به عنوان یک فرصت اشاره و از اقدام سپاه پاسداران در هماهنگی و همکاری برای این موضوع تشکر کرد.

براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه سال گذشته حدود یک هزار کیلومتر عملیات آسفالت در جاده‌های استان کرمانشاه انجام شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این استان دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =