کد خبر: 39754
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
نهال

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: از ۱۵ اسفندماه ۳۵ میلیون اصله نهال در میان مردم و دستگاه‌های متقاضی بصورت رایگان توزیع شده و ۵ میلیون نهال دیگر تا پایان سال توزیع خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، کامران پورمقدم، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی (۱۵ اسفند) تقریبا حدود ۴۰ میلیون اصله نهال برای توزیع در میان مردم و همچنین دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که تمایل به درختکاری و توسعه جنگل و فضای سبز داشتند آماده و بصورت رایگان تحویل شد و طبق آمار تا پایان روز پنج شنبه بیش از ۳۵ میلیون نهال توزیع شده است و ۵ میلیون نهال دیگر تا پایان سال توزیع خواهد شد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: تامین مواد اولیه چوبی برای سرمایه چوب از مواردی است که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دنبال می‌شود و با برنامه ریزی که انجام گرفته سعی داریم در سال آینده حداقل حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون نهال را در قالب طرح توسعه زراعی چوب توزیع کنیم و امسال هم در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون اصله نهال به طرح زراعت چوب در اختیار مردم، زارعین و صنایع چوبی که می‌خواستند طرح‌های توسعه زراعت چوب را انجام بدهند قرار گرفت و این طرح ادامه دارد.

پورمقدم با بیان اینکه تولید بیش از ۲۰۰ میلیون اصله نهال در نهالستان ها را برنامه ریزی کردیم، گفت: برای پیشبرد این طرح نیازمند یاری نهالستان‌های بخش خصوصی هستیم.

او گفت: هماهنگی های لازم با دستگاه‌ها و ارگان‌ها مخصوصاً هلال احمر، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، صنایع و معادن و دستگاه‌هایی که می‌توانند مشارکت در بخش توسعه جنگل، درختکاری، توسعه فضای سبز داشته باشند، انجام شده است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: در طرح کاشت بیش از یک میلیارد نهال با برنامه ریزی‌های انجام شده، نهال در اختیار دستگاه‌هایی که موجب ایجاد آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند قرار می‌گیرد و آنها باید در این طرح مشارکت داشته باشند تا این طرح با موفقیت پیش برود.

او گفت: براساس سوابق طرح‌های اجرایی که در کشور در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز انجام گرفته بود مطالعه جامعی در طول امسال و از زمانی که مقرر شد این برنامه ریزی برای کاشت یک میلیارد درخت صورت بگیرد آغاز شد و آسیب شناسی در طرح‌هایی که در گذشته با مشکل روبرو شدند انجام گرفت و راهکارهایی که می‌توانست این طرح را در آینده موفق کند بررسی و جمع بندی شد و مقرر شد از مشارکت مردمی و سایر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد برای کشت و توسعه فضای سبز استفاده کنیم و تقریبا همه این طرح‌ها در کشور اجرا شد.

پورمقدم گفت: مشارکت مردم در این طرح نقش اساسی دارد و طبق برنامه ریزی و تفاهم‌های انجام شده در پویش‌های درختکاری جوامع محلی برای کشت و نگهداری در این طرح حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =