کد خبر: 39748
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور

خروج زمین از حالت سرمایه محور، آمایش سرزمین، تثبیت مالکیت با صدور اسناد اراضی کشاورزی و یکپارچگی اراضی کشاورزی، چهار محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضی است.

به گزارش روستانیوز، رضا افلاطونی رئیس این سازمان در مراسم تودیع و معارفه معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، گفت: خروج زمین از حالت سرمایه، آمایش سرزمین، تثبیت مالکیت و صدور اسناد همچنین یکپارچگی اراضی کشاورزی، چهار محور فعالیت‌های سازمان امور اراضی است.

افلاطونی اضافه کرد: در حفظ کاربری باید برنامه داشته باشیم و به فعالیت‌های توسعه‌ای و طرح‌های کشاورزی و تولیدی نیز توجه شود که مأموریت سنگینی بر عهده معاونت حفظ کاربری اراضی کشاورزی قرار دارد.

تشریح چهار محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضیوی ادامه داد: برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان و نظارت بر فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه حفظ کاربری اراضی از مواردی است که به دنبال انجام این کار هستیم.

افلاطونی تصریح کرد: نظارت، رکن اصلی کار سازمان است و این نظارت باید هم بر تغییر کاربری‌های مجاز و هم بر تغییر کاربری‌های غیرمجاز افزایش یابد تا اراضی واگذار شده به طرح‌هایی خارج از مجوز صادر شده تبدیل نشوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: زمین باید از حالت سرمایه محور خارج شود تا تغییر کاربری، خرد شدن، تفکیک و قطعه‌بندی اراضی انجام نشود، زمین منبع تولید است و باید در دست افراد ذی صلاح باشد.

افلاطونی افزود: آمایش سرزمین و تعیین نوع کاربری اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی از دیگر محورهای فعالیت سازمان و به این معنی است که برنامه خاصی برای اراضی داشته باشیم تا هر فعالیتی در مکان مقتضی انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی از دیگر محورهای مهم فعالیت سازمان است و با انجام این کار می‌توانیم به اراضی هویت ببخشیم و با سنددار شدن اراضی پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد و اختلافات مردم بر سر مالکیت اراضی کاهش می‌یابد.

افلاطونی یکپارچگی اراضی کشاورزی را برای افزایش تولید و بهره‌وری اراضی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی اراضی مانع خرد شدن و تغییر کاربری اراضی خواهیم شد، ضمن این که اراضی خرد شده توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =