کد خبر: 39734
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
گلرنگ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از آغاز کشت بهاره دانه روغنی گلرنگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، حمزه خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب امسال و تمایل کشاورزان شهرستان به کشت محصولات بهاره به ویژه در دیم‌زارها امسال نیز این برنامه در دست اقدام بوده و تلاش داریم در سال جاری در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها سطح کشت گلرنگ را به ۲.۵ برابر به میزان ۵۰۰۰ هکتار توسعه و افزایش دهیم.

وی افزود: برای کشت بهاره گلرنگ تمامی زیرساخت های لازم مهیا و بذر گلرنگ مورد نیاز برای کشاورزان به اندازه کافی تهیه و تمامی دستگاه‌های زراعی و کود و سم مورد نیاز برای کشت مورد نظر فراهم شده است.

خانجانی با بیان اینکه به منظور طرح جهش تولید در دیم‌زارها در تمامی ۱۳۰ روستای شهرستان کلاس‌های ترویجی و آموزشی لازم برای کشاورزان و بهره برداران برگزار شده است، تصریح کرد: با همت کشاورزان دنبال آن هستیم تا طی برنامه هدف‌گذاری شده جهادکشاورزی شهرستان در سال پیش رو تبدیل آیش زرد را به آیش سبز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای کشت گلرنگ امسال شهرستان ۵۰۰۰ کشت گلرنگ هدف‌گذاری و پیش بینی شده است، اضافه کرد: از این میزان کشت بهاره گلرنگ در حال حاضر ۲۰۰۰ هکتار توسط کشاورزان سطح شهرستان انجام گرفته و ادامه کشت در حال اجراست.

خانجانی میزان کشت گلرنگ سال گذشته این شهرستان را ۲۰۰۰ هکتار برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت تحقق کامل کشت ۵۰۰۰ هکتاری هدفگذاری شده برای کشت گلرنگ شهرستان، ۳۰۰ درصد افزایش کشت گلرنگ در شهرستان کبودراهنگ خواهیم داشت.

وی میزان بارندگی در شهرستان کبودراهنگ را از فصل پاییز تاکنون ۱۴۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش های مناسب امسال در صورت نرمال و طبیعی بودن بارش های فرودین و اردیبهشت ماه سال آینده نویدبخش برداشت محصول خوبی از مزارع گلرنگ سطح شهرستان در سال آینده خواهد بود و پیش بینی می شود با این بارش‌های مناسب از هر هکتار گلرنگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =