کد خبر: 39599
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
آبرسانی

طرح آب رسانی به سه روستای شهرستان گلبهار با ۴۵ میلیارد ریال هزینه اجرا شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این طرح شامل ساخت ۲ مخزن با حجم ۵۰۰ متر مکعب، هشت حوضچه شیرآلات و سه هزار و ۳۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال از محل چشمه ارداک تا مخزن است.

مهدی جهان طلب افزود:با اجرای این طرح آبرسانی ، هزار نفر جمعیت ساکن در روستاهای "پوشان، طویل و گوری" از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. وی گفت:این طرح با مشارکت اهالی و حاج اکبر ابراهیمی خیر آبرسان کشور با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در بازه زمانی ۶ ماهه اجرایی شد.

فرماندار گلبهار نیز امروز در این مراسم گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های استان، بخش مرکزی شهرستان و کمک شوراهای اسلامی و مردم عملیاتی شد.

محمدرضا حاجی زاده افزود: ساخت بی رویه و غیر مجاز باغ ویلاها از چالش‌های منجر به کاهش آب شرب در روستاهاست و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید حساسیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

شهر گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود و از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین ۲ رشته کوه دارای هوایی مناسب است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده است با وسعتی چهار هزار هکتاری در امتداد جاده مشهد - چناران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =