کد خبر: 39553
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
جیرفت

مجتمع همیار روستا که به گفته راه‌اندازان آن برای نخستین بار در کشور ایده‌پردازی و اجرا شده در جیرفت آغاز به کار کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، این مجتمع که ابعاد مختلف، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی دارد، عصر امروز دوشنبه با حضور فرماندار شهرستان جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جیرفت در روستای امیرآباد از توابع بخش اسماعیلی جیرفت آغاز به کار کرد.

این مجتمع با زیربنایی برابر با یک هزار و ۵٠٠ مترمربع و اعتباری بیش از ۲۵میلیارد ریال افتتاح شد.

فرماندار جیرفت در آیین آغاز به کار این مجتمع با اشاره به اینکه مردم در ۴۴ سال اخیر همیشه همراه و همگام با نظام اسلامی بوده‌اند، گفت: در راستای ارتقای رفاه و توسعه روستاها از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم و حامی آنها هستیم.

احمد بلندنظر اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: سرمایه گذاری در بخش گردشگری را سود و منفعت دو سویه برای سرمایه گذار و منطقه می‌دانیم.

بر اساس این گزارش المیرا اقتدار نژاد که به همراه همسرش مجید خضری ایده این مجتمع را طراحی و اجرایی کرده است، گفت: هدف کلی از راه اندازی این مجتمع، فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه پایدار روستایی است که بایستی در روستاهایی با قابلیت لازم ایجاد شوند.

به گفته این کارآفرین این مجتمع با توجه به شرایط مدنظر در روستای امیرآباد علیا در جوار تپه باستانی کنارصندل احداث شده است.

اقتدارنژاد با اشاره به قابلیت‌های تعریف شده در این مجتمع با توجه به ظرفیت‌های روستای مذکور اضافه کرد: فروشگاه چند منظوره برای دسترسی راحت روستاییان به مایحتاج با قیمت مناسب،ایجاد فضای کسب وکار پایدار مشاغل خانگی و صنایع دستی، فضای بازی و تفریحی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریحات سالم برخی از بخش‌های این مجتمع است.

وی ادامه داد: موزه مردم شناسی به منظور حفظ و نمایش آداب و رسوم زندگی گذشتگان و باغچه پرندگان برای معرفی، حفظ وتیمار گونه‌های موجود در منطقه از دیگر اجزای این مجتمع است.

اقتدارنژاد یادآور شد: اقامتگاه بوم‌گردی، واحد نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت منطقه و همچنین فضای آموزشی و فرهنگی برای آگاه‌سازی به ابعاد توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی نیز از دیگر خصوصیات این مجتمع نو است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح سرمایه‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد و مشارکت همگانی در راستای کمک به توسعه پایدار روستایی که می‌تواند اهمیت زیادی در جهت تحقق توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد از جمله اهداف این مجتمع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =